وزیر آموزش و پرورش در گناباد:

لایحه رتبه‌بندی معلمان آماده شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان آماده شده و در پایان هفته آن را به دولت می‌دهیم.

وضعیت آموزش و پرورش امروز تعیین کننده فردای کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم نکوداشت صد سالگی آموزش و پرورش گناباد، گفت: نگاه ما به افق تحول آموزش و پرورش است که امیدواریم به این افق نزدیک بشویم، مدرسه باید جای تمرین زندگی باشد و با این وجود دانش‌آموز از مدرسه ترس و دلهره نداشته باشد.

 بطحایی با بیان اینکه متاسفانه ما با آنچه که باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد فاصله داریم ، افزود: هنوز به هر شهرستانی وارد می‌شویم فهرستی از مطالبات مطرح می‌شود؛  معلمان ما هنوز مشکل معیشتی به حقی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان آماده شده است و در پایان هفته آن را به دولت می‌دهیم؛ گفت: رتبه‌بندی معلمان تنها در خصوص معیشت نیست بلکه در زمینه شایستگی شغلی نیز هست.
 
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رویکرد ما در مقطع ابتدایی این است که سیطره آموزش مطلق را از بین ببریم و زمینه پرورش و تمرین زندگی را فراهم کنیم.

 بطحایی اضافه کرد: از مهرماه سال‌جاری بخشی از ساعات درسی را مدرسه‌ها پر می‌کنند تا در این ساعات پرورش فکری دانش‌آموزان صورت گیرد، این ساعات حتی می‌تواند بر اساس قابلیت‌های بومی طراحی و تنظیم شود.
 
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : یک میلیون دانش‌آموز و 84 هزار معلم در استان مشغول تعلیم و تعلم هستند و در حال حاضر 65 هزار پیشکسوت بازنشسته فرهنگی در خراسان رضوی داریم.

قاسم‌علی خدابنده ادامه داد : این تعداد نیروی انسانی و دانش‌آموز آموزش و پرورش خراسان رضوی را به پهن پیکرترین دستگاه اجرایی استان تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: ساخت مرکز خدمات رفاهی فرهنگیان شهرستان گناباد با اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان از اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و ۳۰۰ میلیون تومان دیگر از وزارت آموزش و پرورش بزودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام// ح. ت

 

برگزاری جشن یکصد سالگی اموزش و پرورش گناباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام خدمت وزیر محترم صحبت کردن تنها، مشکلات ما فرهنگیان را حل نمی کند لطفا اول عمل کنید بعد به رسانه ها اعلام کنید کمتر با آبروی ما فرهنگیان بازی کنید.ما فقط داریم با آبرو زندگی میکنیم دیگه همه چیز را از دست داده ایم .
آخرین اخبار