پلوسی: لغو مجوز امنیتی رئیس سابق سیا، تلاش ترامپ برای خاموش کردن مخالفانش است

رهبر اقلیت‌ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا لغو مجوز امنیتی رئیس پیشین سازمان سیا را تلاش رئیس‌جمهور این کشور برای ساکت کردن منتقدانش دانست.

پلوسی: لغو مجوز امنیتی برنان تلاش تاسف‌برانگیز ترامپ برای خاموش کردن مخالفانش استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت‌ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای لغو مجوز امنیتی جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا را تلاش تاسف‌برانگیز ترامپ برای ساکت کردن منتقدانش دانست.

اندکی پس از آنکه سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید لغو مجوز امنیتی برنان را اعلام کرد، پلوسی در صفحه توئیتر خود نوشت: لغو مجوز امنیتی یک وطن پرست شریف، سوء استفاده قابل توجه از قدرت و تلاشی تاسف بار برای خاموش کردن منتقدان است.

پلوسی در ادامه نوشت: این یکی دیگر از تلاش‌های مختل‌کننده توسط رئیس جمهور آمریکا برای منحرف کردن توجه‌ها از فساد و بی‌کفایتی او است.

سندرز در حالی اعلام کرد برنان مجوز امنیتی خود از دست داده است که تقریبا یک ماه پیش کاخ سفید خبر داده بود قصد دارد لغو مجوز امنیتی را برای برخی از مقامات اطلاعاتی سابق این کشور مدنظر قرار دهد. 

جیمز کلپر، اداره کننده سابق اطلاعات ملی، جیمز کومی، رئیس پیشین اف بی آی، سلی ییتس، دادستان کل موقت سابق این کشور و اندرو مک‌کیب، معاون سابق رئیس اف بی آی از جمله این افراد هستند. بسیاری از مقامات ذکر شده در فهرست لغو دسترسی به اطلاعات دسته‌بندی، کسانی هستند که به طور مرتب رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

جان برنان از منتقدان ویژه ترامپ از زمان روی کار آمدن او در ژانویه سال 2017 است. روز سه شنبه رئیس سابق سازمان سیا در واکنش به خطاب کردن اوماروسا مانیگو نیومن، مشاور سابق کاخ سفید از سوی ترامپ با عنوان «پست و حقیر» و «سگ»، در صفحه توئیتر خود نوشت ترامپ هرگز نخواهد فهمید رئیس جمهور بودن یعنی چه.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای لغو مجوزهای امنیتی رئیس سابق سازمان سیا به سرعت با انتقادات بسیاری از سوی مقامات اطلاعاتی سابق این کشور و قانون‌گذاران دموکرات مواجه شد. کلپر در این باره به شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد ترامپ با این کار حقوق اصلاحات اولیه برنان را نقض کرده است. کلپر این اقدام رئیس جمهور آمریکا را نقض حق آزادی بیان عنوان کرد.

برنان در واکنش به لغو مجوز امنیتی خود آن را بخشی از تلاش ترامپ برای سرکوب آزادی بیان و تنبیه منتقدانش عنوان کرد. برنان تاکید کرد اصول او ارزش بسیار بیشتری نسبت به مجوز امنیتی دارد و تسلیم نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار