مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد؛

صنعت سوهان قم،خوشه برتر کشور شد

صنعت سوهان قم،در میان صنایع فعال کشور عنوان خوشه برتر را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ طیبی نژاد،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در برنامه گفتگوی خبری قم با اشاره به اینکه 90 درصد کارخانه های قم نقاط قوت ملی دارند گفت : سال گذشته در خوشه های کفش ماشینی و دمپایی توانستیم رتبه های برتر را کسب کنیم و امسال نیز صنعت سوهان خوشه برتر کشور شد که این موفقیت ها نشان دهنده ظرفیت های ویژه استان در حوزه صنعت است.

وی افزود : تا پیش از این تولیدکنندگان استان قادر به صادرات آن به استان های همجوار هم نبودند اما امروز با افزایش ماندگاری آن به شش ماه این محصول در اقصی نقاط دنیا عرضه می شود.

طیبی نژاد گفت: امیدواریم بتوانیم مدت ماندگاری سوهان را بدون مواد افزودنی تا یکسال نیز بالا ببریم تا به عنوان یکی از محصولات سیب سلامت در جامعه معرفی کنیم .

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از اجرای طرح ۳۰ هزار میلیارد ریالی ابلاغ شده از سوی وزیر صنعت معدن و تجارت به استانداران خبر داد و افزود : طرح رونق و سامانه بهینه یاب در روزهای آینده با ثبت نام از صنعتگران آغاز می شود .

طیبی نژاد در پایان خاطرنشان کرد : در برنامه ششم توسعه ، استان قم در شعاع ۱۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد و مزیتی به نام معافیت مالیاتی دارد که این مهم شامل دیگر استانهای همجوار تهران مانند البرز و مازندران نمی شود و از همین رو توانسته‌ایم سومین استان در میزان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران باشیم تا بتوانیم چرخ تولید را بهتر و بیشتر به حرکت درآوریم .

حیدری از فعالان تولید لوازم خانگی در ارتباطی تلفنی، با اشاره به موفق بودن تولید این لوازم در استان گفت: مشکل اصلی ما در تولید قیمت تمام شده یا نهایی است که متأسفانه با ساعتی شدن قیمت‌ها و نوسانات ارزی کار تولید کننده در تهیه مواد اولیه سخت شده و نمی تواند قیمت نهایی را به مردم یا خریدار بدهند .

وی از موانع قرار داده شده توسط اداره ی دارایی، مشکل ارزش افزوده و صادرات به عنوان دیگر مشکلات تولید کنندگان در کنار میزان نقدینگی بیان کرد و افزود : بانک‌ها با به وجود آوردن مشکلات زیاد برای تولیدکنندگان آنها را برای تولید بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار دلسرد می‌کند .

فراهانی رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز بانک ها ، بیمه و بحران تولید مواد اولیه را مهمترین موانع تولید دانست و گفت : با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد واحدهای تولیدی قم وابسته به پتروشیمی است اما متأسفانه مسئولان و مدیران با صنایع کوچک در جهت خرید این مواد هماهنگی لازم را ندارند و با وجود اینکه انبارهای ما پر از مواد اولیه است واسطه های زیادی این مواد را وارد بازار نمی کنند و فکر می کنند این مواد برای آنهاست .

انتهای پیام/ش

صنعت سوهان قم

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار