انجمن پرستاری آمریکا و کانادا در ایران حضور می‌یابند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس شورای بین‌المللی پرستاران (ICN) در نشست ژنو، قرار است اعضای انجمن پرستاری کانادا و آمریکا در ایران حضور یابند.

انجمن پرستاری آمریکا و کانادا در ایران حضور می‌یابندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: با توجه به فراهم نبودن زمینه بورسیه پرستاران برای فراگیری دوره‌های تخصصی در خارج از کشور، در نشست ژنو مقرر شد اعضای انجمن پرستاری آمریکا و کانادا در ایران حضور یابند.

وی افزود: پرستاران منتخب کشور در این دوره آموزشی که با حضور انجمن پرستاری ۲ کشور خارجی برگزار می‌شود حضور می‌یابند و یافته‌های علمی این نشست را به دیگر همکارانشان منتقل می‌کنند.

دالوندی تاکید کرد: از نظر حرفه‌ای درصدد تقویت مهارت، توانایی و شایستگی‌های بالینی پرستاران هستیم و در این مسیر راهی جز گسترش تبادل جهانی با پرستاران نیست.

آمار طلاق در جامعه پرستاری بالا است

رئیس کل نظام پرستاری گفت: آمار طلاق در جامعه پرستاری همانند دیگر اقشار بالا است چرا که برخی پرستاران بخاطر نوع شغل نمی‌توانند بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنند.

دالوندی افزود: شیفت شب کاری یعنی خستگی برای خانواده پرستار، محول شدن وظایف خانه و فرزند به شریک زندگی و خستگی زوجین، که در مواردی پایان این ماجرا به جدایی ختم می‌شود.

وی با عنوان اینکه در جهان بر تعادل بخشی بین کار و زندگی پرستار توجه شده است، اضافه کرد: وقتی پرستار به خاطر معیشت زندگی مجبور به فعالیت در چند مکان شود دیگر زمانی برای پرداختن به مسائل زندگی نمی‌ماند.

رئیس کل نظام پرستاری گفت: پرستاران می‌توانند در پیشگیری از بروز جرائم اجتماعی وارد میدان شوند و در عوامل اجتماعی اثرگذار بر روی سلامت به عنوان موتور محرک عمل کنند.

دالوندی تاکید کرد: رویکرد جدید نظام پرستاری، سلامت محوری است مگر نه تا کی می‌توان به سمت ساخت بیمارستان و اضافه کردن تخت بیمارستانی پیش رفت.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش قدرت حرفه‌ای پرستاران بیان کرد: وقتی به پرستاران در بیمارستان به عنوان نیروی دست دوم نظام سلامت نگاه می‌شود، نمی‌توان انتظار روشن شدن موتور‌های انگیزشی بیرونی و درونی را در این قشر داشت.

دالوندی اضافه کرد: برای توانمندسازی جامعه پرستاری هسته مرکز توسعه و کارآفرینی در سازمان نظام پرستاری ایجاد و از برترین کارآفرینان کشور در این مرکز استفاده شده است.

انتهای پیام/ز

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.