ترامپ محدودیت‌های انجام حملات سایبری علیه کشورهای دیگر را برداشت

رئیس جمهور آمریکا با امضاء دستوری اجرایی بسیاری از محدودیت‌های انجام حملات سایبری علیه کشورهای دیگر خصوصا «دشمنان آمریکا» را از میان برداشت.

چراغ سبز ترامپ برای تغییر قانون حملات سایبری زمان اوبامابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وال‌استریت ژورنال در مطلبی به نقل از منابع آگاه نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستورالعمل‌های دوران باراک اوباما، همتای پیشین خود درباره زمان و چگونگی استفاده از سلاح‌های سایبری توسط دولت علیه دشمنان را وارونه کرده است تا بدین ترتیب بتواند محدودیت‌های مربوط به اجرای چنین عملیاتی را کمتر نمایند.

روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا یک دستورالعمل اجرایی را به امضاء رساند که به نوعی کناره‌گیری از دستورالعمل دوران ریاست جمهوری اوباما است. این دستورالعمل در فوریه سال ۲۰۰۹ توسط رئیس جمهور وقت آمریکا به امضاء رسید و براساس آن قبل از آنکه آمریکا از حملات سایبری خود استفاده کند، بویژه حملاتی که دشمنان واشنگتن را هدف قرار می‌دهد، باید فرآیند بین اداری  مربوط به آن صورت گیرد.

منابع اگاه در مصاحبه با وال استریت ژورنال از اشاره به جزئیات دستورالعمل جدید خودداری کردند و تنها به ماهیت دسته‌بندی شده آن پرداختند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر از روند بوروکراسی بیش از حد اجرای دستورالعمل پیشین انتقاد و از تعداد زیاد آژانس‌های فدرال درگیر در این مسئله شکایت کرده بود.

اسپوتنیک نوشت آمریکا امیدوار است حملات پیشگیرانه علیه دشمنان، به ناکارا کردن سلاح‌های سایبری آنها، قبل از آنکه مورد استفاده قرار گیرند، کمک کند.

در ۱۸ ژوئن سال میلادی جاری پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا دستور واگذاری فرماندهی امنیت سایبری به شبکه‌های خارجی مجاز را مورد تصویب قرار داد. مقامات وزارت دفاع آمریکا ابراز امیدواری کردند از طریق اقدامات پیشگیرانه‌ای بتوانند ابزار‌های حمله سایبری دشمن را پیش از بکارگیری، ناکارآمد کنند.

واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا که در سال ۲۰۰۹ میلادی با هدف حفظ امنیت الکترونیکی و امنیت حضور در فضای اینترنت برای نیرو‌های نظامی این کشور تشکیل شد، مسیر عملیات فضای سایبری را یکپارچه می‌کند، توانایی‌های پنتاگون در فضای مجازی را تقویت کرده و تخصص‌های سایبری آن را افزایش می‌دهد. واحد فرماندهی امنیت سایبری در حالی که در ابتدا با هدف ماموریت دفاعی شکل گرفت به طور فزاینده‌ای به عنوان یک نیروی مهاجم دیده می‌شود.

واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا از زیر مجموعه‌های فرماندهی استراتژیک این کشور است که در ایالت مریلند مستقر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
اصلا شيطون اين بابا رو فرستاده نسل بشر رو از رو زمين بكنه و جشن آخرشو بگيره
آخرین اخبار