تداوم تلاش کره جنوبی برای حفظ معاملات نفتی با ایران

وزارت بازرگانی کره جنوبی از تلاش‌ سئول برای دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران خبر داد.

تداوم تلاش کره جنوبی برای حفظ معاملات نفتی با ایران/ سئول به دنبال کسب معافیت از تحریم نفتی ایران استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت بازرگانی کره جنوبی امروز پنج‌شنبه اعلام کرد این کشور به تلاش خود برای کسب معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران ادامه می‌دهد.

سئول همچنین اعلام کرد حمایت مالی از شرکت‌های که به علت از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران آسیب دیده‌اند، را گسترش می‌دهد و به دنبال یافتن راه‌های کسب و کار در بازارهای جایگزین است تا بتواند آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها را بر اقتصاد داخلی کره به حداقل برساند.

وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی اخیرا نشستی را با نهادهای تجاری، بانک‌ها، پالایشگاه‌ها، شرکت‌های ساخت و ساز و شرکت‌های خودروسازی که با ایران معامله تجاری دارند، برگزار کرده است و در آن طرفین به بحث درباره گزینه‌های مختلف حمایتی قابل دسترس پرداختند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد دو جلسه مشورتی را با دولت آمریکا برگزار کرده است تا بتواند برای واردات نفت خام ایران معافیت دریافت کند. سئول در جریان تحریم‌های پیشین تهران توانست معافیت دریافت کند.

معاون وزیر بازرگانی کره جنوبی در این باره اعلام کرد: دولت کره جنوبی به جلسات مشورتی با دولت آمریکا ادامه خواهد داد تا معافیتی را برای خرید نفت خام ایران دریافت کند و تاثیر از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران را بر اقتصاد کره جنوبی به حداقل برساند.  شرکت بیمه تجاری کره جنوبی نیز پوشش بیمه‌ای خود را برای صادرکنندگان داخلی گسترش خواهد داد.

 شایان ذکر است، هشتم ماه مه سال جاری به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور از توافق هسته‌ای ایران موسوم به «برجام» که سال 2015 امضا شده بود، خارج شد. طبق این توافق‌نامه بخشی از تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه ایران برداشته شد و تهران نیز تعهد کرد برنامه هسته‌ای خود را محدود کند؛ اما در پی خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های این کشور بر ضد ایران دوباره به صورت غیرقانونی و یکجانبه، به اجرا گذاشته شد. این درحالی است که اتحادیه اروپا، چین و روسیه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا، بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آسیا ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار