در حاشیه ششمین همایش استانی نشان تجاری مطرح شد؛

ثبت بالغ بر ۱۵۰ نشان تجاری از واحد‌های فعال خراسان رضوی/رونق کالای ایرانی در گرو حمایت از نشان های تجاری

بالغ بر ۱۵۰ نشان تجاری یا همان "برند" از واحد‌های فعال خراسان رضوی ثبت شده است که برخی از ان‌ها توانسته اند در بازار‌های جهانی نیز بدرخشند.

ثبت بالغ بر ۱۵۰ نشان تجاری از واحد‌های فعال خراسان رضوی/رونق کالای ایرانی در گرو حمایت از نشان های تجاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ خراسان رضوی با داشتن بیش از 6 هزار واحد تولیدی و 200 هزار واحد صنفی، بیش از 8 درصد تولید و 6 درصد صادرات کشور را بر عهده دارد.

حمایت و توسعه‌ی ازنشان‌های تجاری علاوه بر رونق تولید کالا‌های داخلی می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.
 

مردم به کالا‌های برند راحت‌تر اعتماد می کنند


راضیه علیرضایی رئیس صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه ششمین همایش استانی نشان تجاری با اشاره به اینکه کالا‌های برند، دارای ویژگی‌های مشخص و قابل دفاعی هستند، گفت: مردم به کالا‌های برند راحت‌تر اعتماد کرده و ان را می‌خرند که این مزیت بر قدرت برند‌های داخلی می‌افزاید.
 
وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 6 هزار واحد تولیدی و 200 هزار واحد صنفی در استان مشغول فعالیت هستند افزود: از این تعدا واحد بیش از 150 نشان تجاری یا همان برند به ثبت رسیده است که برخی از آن ها توانسته اند در بازارهای جهانی نیز بدرخشند.

رئیس صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: برند سازی فرصتی برای افزایش رونق تولید کالا و ایجاد اشتغال پایدار است که باید توجه ویژه ای به آن شود.
 

 کالا‌های تولیدی زیادی در  خرایان رضوی ظرفیت تبدیل شدن به یک برند را دارند


رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در اینباره  معتقد است : برندینگ فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها به منظور تولید کالا توسط افرادی که ایده‌های خلاقانه دارند است.
 
وی افزود: ظرفیت‌ها و کالا‌های تولیدی زیادی در استان داریم که از کیفیت بسیار بالا برخوردار و قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داراست.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در کنار تقویت این برند‌ها می‌تواند توان و ظرفیت مجموعه از شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی را در کنار هم قرار داد و از آن برند‌هایی با قابلیت‌های بالای منطقه‌ای و جهانی و به تاکید رهبر معظم انقلاب برند‌هایی ثمربخش و مثبت ایجاد کرد.

رشیدیان با تاکید بر اینکه با ارتقاء کیفی کالا‌های تولیدی‌مان می‌توانیم در عرصه بین‌المللی درخشان ظاهر شویم، گفت: خراسان رضوی 6 هزار واحد تولیدی فعال دارد که بخش زیادی از آن‌ها قابلیت تبدیل شدن به برند‌های مطرح را دارد ضمن آنکه در حوزه زعفران شاهد برند‌های مطرحی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز موضوع برندینگ مورد قبول همگان بوده و همه بر اهمیت آن برای حضور موثر در بازار‌های جهانی اذعان دارند، افزود: در کنار تولید گسترده باید به صادرات گسترده‌تر هم توجه کرد و این ظرفیت‌ها را تقویت نمود.
 

درخشش برندهای خراسان رضوی در بازارهای جهانی

 
برخی از برند‌های برتر توانسته بودن با استفاده از ظرفیت‌های استان در تولید محصولات کشاورزی بویژه زعفران رتبه‌ی اول را در بازار‌های جهانی کسب کنند.

شریفی مقدم تولید کننده‌ی نمونه کشوری است که توانسته است در زمینه زعفران در محصوب خود را در بازار های جهانی   عرضه کند وی دراینباره می‌گوید: برای اولین بار در دنیا 25 نوع دمنوش را با خواص و کیفیت بالا، بعنوان محصولات جانبی جدید از زعفران تولید می‌کنیم که عمدتا به بازار‌های جهانی صادر می‌شوند.

وی می‌افزاید: سرمایه گذاری و اشتغالی که ایجاد کردیم، در نوع خود از تمام رقبای بین المللی بالاتر و بهتر می‌باشد.

این تولید کننده‌ی نمونه کشوری تصریح می کند : سازمان کشاورزی و خانوار ملل متحد " فائو" تائید کرده است که واحد ما بهترین واحد نسبت به رقبای خود در سطح بین المللی است.

پیروزه پور یکی از تولید کننده‌ها کهن که در زمینه‌ی آجیل و خشکبار فعالیت می‌کند، هم در باره اینکه چگونه توانسته استاندار های لازم را در زمینه محصول خود کسب کند می‌گوید:ما توانسته ایم استاندارد‌های روز در دنیا را اجرا کنیم که تلاش می‌شود هرسال کم و کاستی‌های مجموعه را ارتقا دهیم.

مهدی مرادی دبیر هماش هم با بیان اینکه در 5 سال گذشته برنامه ما بر مباحث آموزشی متمرکز بوده که واحد‌های تولیدی و تجاری را با مباحث مرتبط با برند آشنا کنیم گفت:  از امسال بیشتر روی پایش برند‌ها برنامه ریزی می‌کنیم.
 گزارش از فاطمه شه دوست
انتهای پیام // ف. ش.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.