از چهاردیواری بلوکی تا کارخانه ۳ هزار متری

کارآفرینی نوعی هنر است، هنری که سرشار از استعدادهای ذاتی و مادی انسان ها است و با منابع و تجهیزات اطراف او ارتباط مستقیمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارآفرینی را می توان آمیختن استعدادها و منابع برای برداشتن گامی بزرگ معنا کرد.

عبدالمهدی آلبوغبیش، کارآفرینی که به همراه خانواده خود در کار فرآوری و بسته بندی خرما مشغول هستند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ما کار را 20 سال پیش با سرمایه اندک و بدون اخذ هیچ وام بانکی در روستای هدامه علیا در شهرستان ماهشهر آغاز کردیم.

از چهاردیواری بلوکی تا کارخانه ۳ هزار متری

وی افزود: در ابتدا کار  را در یک چهاردیواری بلوکی آغاز کرده و درحال حاضر در کارخانه 3 هزار مترمربعی با 2 سالن تولید، 3 انبار بزرگ و 80 کارگر به صورت مستقیم، 250 نفر خانوار، 2 هزار نفر خارج از کارخانه و حدود یکصد کشاورز که محصولاتشان را به صورت مستقیم خریداری می کنیم، مشغول به کار هستیم.

آلبوغبیش تصریح کرد: سال اول کار را با 10 تن محصول شروع کردیم و تولید ما در سال جاری به یک هزار و 800 تن رسیده است که در این میان از همان ابتدای کار تا سال 1392 تنها حمایت از سوی دولت 280 میلیون تومان تسهیلات با بهره بالا دریافت کردیم.

از چهاردیواری بلوکی تا کارخانه ۳ هزار متری

این کارآفرین ماهشهری اظهار کرد: استان خوزستان از پتانسیل بسیار بالا، منابع بسیار زیاد و همچنین جوان های با استعداد و کاری زیادی برخوردار است که می توانند در استان کارآفرین باشند.

وی اذعان داشت: به جوان های هم استانی پیشنهاد میکنم از منابع طبیعی، گردشگری، صنایع دستی، آبزیان، محصولات کشاورزی و صنایع پایین دستی پتروشیمی استفاده کنند و یک شغل مناسب با تحصیل و علاقه خود را به کار گیرند.

از چهاردیواری بلوکی تا کارخانه ۳ هزار متری

عبدالمهدی آلبوغبیش در پایان افزود: امید اول من، خداوند بوده و همیشه از او می خواهم که در این زمینه راهنما و یاورم باشد و در درجه دوم امید به کارگرهای زحمتکش که در گرمای بالای 50 درجه و سرما خوزستان هم پای مجموعه ما بوده اند.

افزایش مهارت ها با ترویج علم

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: با توجه به گستره مخاطبان آموزش فنی و حرفه‌ای و به‌ منظور ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی در سطوح مختلف اجتماعی و افزایش منزلت اجتماعی و آموزش مهارتی، برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

از چهاردیواری بلوکی تا کارخانه ۳ هزار متری

وی دعوت از مسئولان استانی و شهرستانی برای بازدید از مراکز آموزشی، دیدار با ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان مجلس، تجلیل از مربیان، روسای مراکز و مدیران نمونه بخش دولتی و غیردولتی، برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، همچنین حضور کارکنان و مربیان به همراه کارآموزان در نماز جمعه و برگزاری تور رسانه‌ای را از برنامه‌های خود عنوان کرد.

سواعدی بیان کرد: تخفیف 25 درصدی ثبت‌نام در آموزشگاه‌های آزاد، امضاء تفاهم‌نامه، افتتاح آموزشگاه آزاد، معرفی نخبگان مهارتی، اجرای طرح بازدید همگانی به‌ویژه بازدید خانواده‌های کارآموزان از کارگاه‌های مراکز آموزشی، برپایی مانور مهارت و کارآفرینی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، ارسال پیام کوتاه، انجام تبلیغات محیطی و ترویج مهارت‌آموزی از طریق فضای مجازی از دیگر برنامه‌های فنی حرفه ای هستند.

از چهاردیواری بلوکی تا کارخانه ۳ هزار متری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان اظهار داشت: ارتقاء جایگاه نظام آموزش مهارتی در استان، ارتقاء مشارکت ذی‌نفعان از طریق ارتقاء همکاری، توسعه همکاری مشترک با سازمان‌ها و صنایع مختلف، بسترسازی برای جلب مشارکت بخش غیردولتی و فراهم نمود‌ن بستر مناسب برای ایجاد رابطه اثربخش بین آموزش‌های مهارتی و بازار کار از اهداف گرامیداشت مهارت در استان خوزستان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولیان آموزش‌های مهارتی غیردولتی در برنامه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مشارکت فعالانه‌ای خواهند داشت.

تحصیل و فراگیری مهارت ها کمک شایانی به افراد در ایجاد شغل مناسب می کند و با توکل به خداوند، تلاش و اراده قوی می توان موانع را از سر راه برداشت و به موفقیت رسید.

انتهای پیام/ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.