خطیب نماز جمعه اهواز؛

خواهان برخورد جدی قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی هستیم

امام جمعه اهواز گفت: از قوه قضائیه می خواهیم سریع و قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد نماید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه کلانشهر اهواز به سخنرانی اخیر رهبری درخصوص مذاکره با آمریکا اشاره و بیان کرد: با وجود رئیس جمهوری کم فهم، قلدر و بی معرفت آمریکا، مذاکره با این کشور هیچ نتیجه ای ندارد و کره شمالی و ترکیه از مذاکره با آن ها پشیمان شده اند.

وی با اشاره به نامه رئیس قوه قضائیه به رهبری درباره نقص قوانین در حوزه مفاسد اقتصادی اذعان داشت: برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی را از سوی قوه قضائیه خواهانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه رهبری دستور برخورد عادلانه با مجرمان را داده اند تصریح کرد: اگر چه این افراد مفسد اقتصادی به شمار می روند، اما نباید در رسیدگی به جرم آن ها عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه صادر گردد.

خطیب نماز جمعه اهواز خواستار اطلاع رسانی به مردم و ارائه گزارش اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی شد و بیان داشت: در این گزارش ها از بزرگنمایی و سیاه نمایی باید پرهیز شود، زیرا در اینصورت حق افراد پاک و مصلح در این کشور ضایع خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به درخواست هایی که برای اعدام مفسدان اقتصادی در جامعه مطرح می شود اظهار کرد: اعدام شوخی نیست و نباید به قضات دادگاه ها فشار بیاورید که حکم عجولانه بدهند، بلکه باید مراحل قانونی به طور کامل طی شود، زیرا این مملکت اسلامی است و حکم برخی از این متخلفان زندان، تعزیر و یا مصادره اموال است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما از وزارت امور خارجه هیچ معجزه ای ندیدیم، افزود: در یکی دو هفته اخیر با بروز اختلال اقتصادی در ترکیه، دستگاه دیپلماسی این کشور فوری ورود کرد و با سرمایه گذارانی از روسیه، چین و قطر مذاکره کرد، اما بیش از یکسال است که وزارت خارجه ایران نتوانسته زمینه ورود سرمایه گذاران قطری را فراهم کند، در حالیکه در زمان بروز اختلاف میان قطر و عربستان سعودی، این ایران بود که به قطر کمک کرد.

عضو مجلس خبرگان، ضعف را متوجه وزارت خارجه دانست و گفت: دیپلمات های ما شاید هنوز خواب امپراتوری ایران باستان را می بینند و فکر می کنند نباید از کسی خواهش کنند، در حالیکه ترکیه هم می توانست با توجه به سابقه تاریخی اش خواب امپراتوری عثمانی را ببیند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری اذعان داشت: 10 هزار نفر در حوزه های علمیه استان در حال تحصیل هستند که نیمی از آن ها را خواهران و نیم دیگر را برادران تشکیل می دهند و 4 هزار نفر در حوزه های علمیه اهواز هستند.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب خوزستان از نظر حوزه های علمیه پیشرفته نبود و حدود 100 تا 200 نفر مشغول تحصیل در این بخش بودند.

امام جمعه اهواز توسعه حوزه های علمیه را برای حل بسیاری از مشکلات ضروری دانست و اظهار داشت: اگر از لحاظ معنوی و ارزش های دینی در سطح پایینی باشیم امنیت ما در خطر خواهد بود و از طرف دشمن مورد تعدی قرار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/گ

لزوم برخورد جدی و قاطعانه با مفسدان اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.