محمدعلی حوثی: حمایت عربستان از ائتلاف آمریکایی اعتراف به شکست در برابر ایران است/ تروریست‌ها ارتش ثانویه ریاض هستند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام حمایت مالی عربستان از ائتلاف بین‌المللی در سوریه را اعتراف به شکست در برابر ایران دانست.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  محمدعلی حوثی، از رهبران جنبش انصارالله یمن، از اعلام حمایت مالی عربستان سعودی از ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در مناطق تحت سیطره آن در سوریه انتقاد کرد و آن را اذعان به شکست برابر ایران توصیف کرد.

او در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‍ «اعلام حمایت عربستان سعودی، دروغ بودن مبارزه با ایران و حفظ منطق ویران‌کنندگی در سیاست این کشور در سوریه و یمن را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد شبه‌نظامیان تروریست، ارتش ثانویه عربستان است.»

 رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود این اقدام عربستان سعودی، حمایتی معنوی برای سرپوش گذاشتن بر شکست روانی سران رژیم سعودی به شمار می‌آید و این حمایت مالی ناچیز نشان‌دهنده ترس آن‌ها از بازتاب تاثیر آن بر کسانی است که دچار آسیب شده‌اند.

حوثی اضافه کرد حمایت عربستان سعودی نشان‌دهنده بحران بی‌اعتمادی به همپیمانانش برای ایجاد تغییر و نشانه شکست آنهاست.

وی افزود: «این حمایت اعلام شده، افتخاری برای رژیم سعودی در سوریه پس از اعلام آمادگی‌اش برای نبرد در آن به شمار نمی‌آید بلکه اعتراف به شکست در برابر ایران است چرا که اعلام کرده بود حضور ایران در سوریه خط قرمزی است که اجازه آن را نخواهد داد. »

شایان ذکر است، عربستان سعودی اعلام کرده است ۱۰۰ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش در مناطق شمال شرق سوریه به منظور فعال‌سازی طرح‌های حیاتی در شهر رقه تحت سیطره آن‌ها کمک خواهد کرد. وزارت خارجه سوریه این طرح عربستان را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

واکنش محمدعلی حوثی به اعلام حمایت مالی عربستان سعودی از ائتلاف بین‌الملل

برچسب ها: یمن ، سوریه ، عربستان ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار