رئیس شبکه بهداشت عسلویه :

با راه ‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت، ۷۵ درصد از افراد خدمات رایگان دریافت کردند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت:با راه ‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت، ۷۵ درصد از افراد ثبت نام شده در سامانه یکپارچه بهداشت، خدمات نوین سلامت . ۸۶ درصد از دانش آموزان ابتدایی و کودکان سه تا شش سال خدمات وارنیش فلوراید رایگان دریافت کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه صبح شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه در عرصه سلامت و در راه رسالت آگاهی رسانی به مردم از طریق اطلاعات دقیق باعث افزایش آگاهی‌های سلامت محور تلاش کرده و اجرای موفق برنامه تحول سلامت به سمع آحاد مردم جامعه رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌ها در هر نهاد و موسسه‌ای دیده می‌شود، افزود: انعکاس به موقع مشکلات مشاهده شده برای رفع به موقع آن‌ها و همچنین ارائه راهکار مفید در راستای ارتقای سلامت مردم می‌تواند جامعه را به هدف اصلی سلامت همگانی برساند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه ادامه داد: از همه انتقاد‌های صحیح و مثمر ثمر به همراه اطلاعات درست و جامع استقبال کرده و تمام تلاش خود را برای رفع موانع موجود به کار می‌بندیم، ولی در صورتی که اگر این انتقاد‌ها بر پایه اطلاعات صحیح و جامع نباشد مشکل را بزرگتر می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: اتاق فکر (اندیشگاه) سلامت شهرستان که در کنار خانه مشارکت‌های مردمی از سال ۹۶ در سطح شهرستان دایر شده است و زمینه‌ای برای همفکری نخبگان شهرستان برای حل چالش‌های پیش‌روی سلامت عسلویه است ، از تمامی پیشنهادات و راهکار‌ها برای توسعه پایدار سلامت استقبال می‌کنیم.

۸۶ درصد از دانش آموزان ابتدایی و کودکان خدمات رایگان دریافت کردند

زارعی با بیان اینکه در طرح تحول سلامت اقدامات بزرگی در سطح کشور و استان صورت گرفته است ،گفت: در شهرستان با راه ‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت، ۷۵ درصد از افراد ثبت نام شده در سامانه یکپارچه بهداشت، خدمات نوین سلامت را دریافت کرده‌اند. ۸۶ درصد از دانش آموزان ابتدایی و کودکان سه تا شش سال خدمات وارنیش فلوراید رایگان دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: خدمات دهان و دندان در سه مرکز خدمات جامع سلامت در عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک ارائه شده است؛ بیش از ١٢ هزار خدمت دندانپزشکی در سال گذشته و سه ماهه اول امسال به جمعیت تحت پوشش ارائه شده است که بیش از هزار خدمت آن توسط کلینیک سیار دهان و دندان در مناطق روستایی و صعب العبور و رایگان ارائه شده است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته پنج مدرسه از مدارس تحت پوشش شهرستان، لقب مدارس مروج سلامت گرفته که هر پنج مدرسه در پایان سال تحصیلی ٩٧ ستاره دار شدند و در سال تحصیلی جدید حداقل پنج مدرسه دیگر نیز عنوان مدرسه مروج سلامت را به خود می‌گیرند.

زارعی با اشاره به خدمات ارایه شده در سال گذشته و سه ماهه اول امسال افزود: خدمات رایگان مشاوره سلامت روان و تغذیه به میزان ۶۳۶ مورد، تشخیص و غربالگری بیماری‌ها شامل فشارخون، دیابت و چربی خون، بازدید از صنوف به تعداد هفت هزارو ۵٠٠ مورد، بازدید از کارگاه‌ها ٨۵٠ مورد، معرفی متخلفین بهداشتی به تعزیرات ١٣١ مورد، تعطیلی صنوف ١١ مورد، کلرسنجی آب شش هزار و ٧١ مورد، تشکیل ٩۵ گروه خودیار با عضویت ٦٣٠ نفر وجذب چهار هزار و ٨١٢ نفر سفیر سلامت از این خدمات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده می‌توان به مراقبت از زنان باردار، توزیع مکمل‌ها، واکسیناسیون، انجام آزمایشات چربی و قندخون در مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت اشاره کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: راه‌اندازی کلاس مشاوره قبل از ازدواج و آمادگی حین زایمان در دستور کار این شبکه قرار دارد و علیرغم محدودیت اعتبارات، دستگاه‌های آزمایشگاهی مورد نیاز خریداری و آموزش‌های لازم به کارکنان نیز داده شده است، اما به دلیل کمبود فضای فیزیکی تاکنون محقق نشده که با شهرداری و شورای شهر عسلویه مذاکره و مکاتبات لازم انجام شده، به محض در اختیار گذاشتن فضا و تجهیز آن، راه اندازی خواهد شد.

۴۱ درصد نیروی انسانی شبکه بهداشت و درمان نیرو‌های بومی هستند

وی ادامه داد: در زمینه نیروی انسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است که اکنون ۴۱ درصد نیروی انسانی شبکه بهداشت و درمان نیرو‌های بومی هستند و مجوز بکارگیری نیروی انسانی شرکتی در قالب حاشیه شهر به تعداد ۳۸ نفراخذ شد، اما متاسفانه بدلیل نداشتن متقاضی در بعضی رشته‌ها و یا قبولی در آزمون‌های شهرستان‌های دیگر فقط ۲۴ نفر آنان جذب شدند.

زارعی از اخذ مجوز بکارگیری خودرو استیجاری به تعداد ۱۰ خودرو خبر داد و بیان کرد: مجوز استخدام پیمانی به تعداد ۲۱ نفر اخذ شد که متاسفانه بدلیل شرایط قانونی موجود اکثر افراد پذیرفته شده غیر بومی (در قالب سهمیه و یا بومی بواسطه پرداخت بیمه در شهرستان) هم اکنون با مشکل جدی عدم توان تامین مسکن و دوری از خانواده مواجه بوده و هنوز نیامده متقاضی مامور شدن یا انتقالی به شهرستان محل سکونت خود هستند.

وی ادامه داد: به منظور حفظ شان خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان بیش از ۲۵ درصد باید قانون‌گذار موقعیت استخدام در شهرستان‌های محل سکونت برای این عزیزان ایجاد کند تا هم سهمیه افراد بومی حفظ شود و هم اینکه خانواده جانبازان با این مشکلات دست و پنجه نرم نکنند.

زارعی اضافه کرد: اعتبارات امسال برای حوزه سلامت در کمیته برنامه ریزی شهرستان دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان از محل تملک دارائی بوده است که از نماینده مردم جنوب استان در مجلس برای تصویب حدود سه میلیارد تومان از اعتبارات مناطق نفت خیز برای پروژه‌های حوزه سلامت تشکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: با حمایت‌های رئیس دانشگاه و معاونین ایشان، مجوز احداث مرکز تحقیقات سلامت و همچنین راه‌اندازی دبیرخانه بررسی آلاینده‌های ناشی از صنعت بر سلامتی مردم عسلویه و چاپ و انتشار شجاعانه مقالات علمی در این زمینه محقق شد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شهدا ، ازدواج و طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.