مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد؛

خرید ۴۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی / افزایش ۲۰ درصدی میزان خرید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی از خرید ۴۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آذربایجان غربی خبر داد.

زین العابدین طایفه آقایاری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: تاکنون ۴۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز  از کشاورزان استان خریداری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: از بابت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آذربایجان غربی تاکنون دو هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان که نیمی از مطالبات آن‌ها را شامل می‌شود، پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی ادامه داد: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ۶۳ مرکز خرید در سطح استان در نظر گرفته شده است.

آقایاری اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری نزدیک به ۷۵۰ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی برداشت شود که از این میزان ۶۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود.

به گفته وی بیشترین میزان خرید به گندم کاران شهرستان بوکان با نزدیک به ۸۰ هزار تن و کمترین میزان به شهرستان چالدران با یک هزار و پانصد تن مربوط می‌شود.

بر اساس این گزارش در سال زراعی جاری ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی استان شامل بر ۹۵ هزار هکتار آبی و ۲۷۰ هزار هکتار دیمی زیر کشت گندم رفته است.

انتهای پیام/ح


خرید گندم مازاد بر نیاز گندمکاران آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.