حمایت از صنعتگران با ارائه تسهیلات در دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول از ارائه تسهیلات بانکی به صنعتگران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الله آریایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: حمایت های مادی و معنوی از صنعتگران این دیار  از اصلی ترین رسالت های اداره میراث فرهنگی دزفول است.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های کپوبافی، گیوه بافی، احرام بافی، جاجیم بافی، خراطی، معرق، تذهیب، نمدمالی، کلاه مالی، سفالگری در دزفول فعال هستند که در کنار این‌ها، رشته هایی چون ورشوسازی، مسگری، جولابافی، ملیله سازی و زیورآلات سنتی، مشبک، چرم دوزی و نقاشی روی سفال از سوی هنرمندان دزفول با تولید کم یا تعمیر به صورت نیمه فعال هستند.

 آریایی نیا بیان داشت: ۲۰ کارگاه صنایع دستی در دزفول فعال است که از این تعداد 4 کارگاه در شهر دزفول و 2 کارگاه در بخش شهیون و مابقی در دیگر مناطق شهرستان دایر هستند و کارگاه‌های صنایع دستی دزفول با ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه بانوان در زمینه تولید کپو، خراطی، گلیم، جاجیم و احرام بافی فعالیت داشته به گونه ای که ۹۰ درصد هنرمندان صنایع دستی دزفول را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۳۹ نفر از صنعتگران واجدشرایط برای اخذ وام در راستای احداث کارگاه صنایع دستی مجوزات لازم را دریافت و به بانک های عامل معرفی شده اند که تعدادی از این افراد وام های خود را دریافت و مابقی در مرحله پرداخت هستند که پرونده وام مشاغل خانگی برای ۳۴ نفردیگر از صنعتگران تشکیل و مدارک این افراد به سازمان میراث فرهنگی استان ارسال شده است.

وی گفت: برای تعداد ۱۰ صنعتگر دیگر درراستای ارائه وام احداث کارگاه تشکیل پرونده داده شده که باید این پرونده ها ابتدا در کمیته فنی شورای اشتغال شهرستان مطرح و پس از تایید وارد فاز بعدی دریافت این وام ها شوند.

انتهای پیام/م

ارائه تسهیلات به صنعتگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.