رئیسی:

مردم ایران هرکجا مشاهده کنند کار انجام می‌شود به میدان می‌آیند / فقر و نداشتن زیبنده نظام اسلامی ایران نیست

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه فقر و نداشتن زیبنده این نظام نیست خاطرنشان کرد: مردم ایران هرکجا مشاهده کنند کار انجام می‌شود به میدان می‌آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی پس از ورود به یزد به دیدار آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد رفت.

آیت الله ناصری ضمن‌ تسلیت شهادت امام محمدباقر و خیرمقدم به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: با ورود ایشان عطر امام رضا (ع)  به مشام می‌رسد و از برکات امام رضا(ع) و عنایات ایشان برخوردار شویم.

امام جمعه یزد افزود: مردم یزد علاقه زیادی به امام رضا (ع) دارند و امید‌واریم استان از برکات بهره مند شود و بستر های لازم جهت توسعه بیشتر کارهای فرهنگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با حرکت‌های قرآنی و آموزشی استعدادهای زیادی در یزد وجود دارد که پیشنهاد می کنم برای تقویت نیرو های قرآنی مرد های رضوی و مراکز آموزشی را افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به نقش تربیت دینی در بین کودکان ونوجوانان پرداخت و گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش از روند قبلی  و قدیمی خود در آمده است و رنگ‌و‌بوی دین از آن خارج شده است و این وظیفه والدین را سنگین تر می کند ما باید به تربیت دینی و قرآنی فرزندان اهتمام بورزیم. 

آیت الله ناصری همچنین اضافه کرد: ان شاالله در استان یزد و سایر استان‌ها موسسه های رضوی تاسیس شود و نوجوانان رضوی تربیت شوند نوجوانانی که زمینه ساز لشکریان اسلام در آینده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) گفت: مردم استان یزد امتحان‌های خوبی در تمام عرصه‌ها دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در آستان قدس رضوی سه محور وظایف در اولویت است؛ یکی موضوع زیارت برای مشتاقان و زائران به ویژه محرومان و مستضعفان، که از زیارت حرم امام رضا(ع) محروم نشوند که خوشبختانه در این راستا تاکنون بیش از ۷۰۰هزار نفر از محرومان به زیارت آمده اند.

وی کار علمی و فرهنگی را دومین وظیفه اولویت دار و از ماموریت های مهم آستان قدس رضوی اعلام کرد و گفت: آثار اقداماتی که در زمینه علمی و فرهنگی صورت می گیرد برای کشور و جهان موثر است و در حال حاضر در استان بنیاد علمی امام رضا(ع) را داریم که قریب بیست مدرسه در این زمینه ها در حال فعالیت هستند که این مدارس می توانند نقش مهمی در تبادل برنامه‌های مفید داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: موضوع سوم فقر و‌محرومیت است که زیبنده جمهوری اسلامی نیست که نیروی جوان و کارآمد و نیز ذخایر ارزشمندی در کشور داشته باشد ولی اقدامی در زمینه فقر زدایی انجام ندهد در واقع  نباید کسی که دل در گرو این نظام‌دارد فقر را بپذیرد بلکه باید در میدان اقدام و عمل برای رفع این معضل بکوشد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد ما با توطئه‌ها دچار مشکل نشودکارهای جدی باید صورت بگیرد تا تکان‌های ناشی از توطئه و تحریم ها زندگی مردم را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی ادامه با بیان اینکه در سیره رضوی دست رد زدن به سینه محرومان وجود ندارد گفت: خوشبختانه در یزد افراد زیادی هستند که در راه خدا و به نام امامان و پیشتازان دین به مستضعفان کمک می‌کنند و این نشان از اهل خیر بودن و پیشتازی مردم ما در انجام کارهای نیک دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین اضافه کرد: بیشتر خدمت رسانی هایی که از جانب آستان قدس انجام می شود از جانب مردم و خیرین است مردم ما با همه مسائل اقتصادی  در گره گشایی زندگی‌محرومان پیش قدم هستند و‌ یکی از ماموریت هایی که در راستای فقر زدایی انجام می شود؛ کمک به محرومان و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم است که خوشبختانه روز به روز شاهد افزایش داوطلبان این اردوها هستیم.

انتهای پیام /غ

مردم ایران با همه مسائل اقتصادی گره گشای زندگی‌محرومان هستند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار