بدهی بیش ار ۲۰۰میلیارد ریال به اداره برق گلستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: ادارات دولتی استان به این شرکت بدهی حدود ۲۵۰ میلیارد ریالی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت:مطالبات این شرکت از ادارات و دستگاه‌های دولتی استان حدود ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که علت آن پرداخت نشدن قبوض برق مصرفی این بخش‌ها در چند سال اخیر است.

علی اکبر نصیری افزود: با پرداخت به موقع این بدهی ها، راه برای سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت‌های ضروری در استان هموار می‌شود و راهکار‌های مورد نظر برای تقویت زیرساخت‌های تامین برق گلستان تکمیل طرح‌های نیمه تمام، احداث نیروگاه‌های کوچک و بزرگ و استفاده بهینه از انرژی خورشیدی برای تولید برق است.

نصیری ادامه داد: یکی از طرح‌های توسعه‌ای و مورد نظر برای گسترش و افزایش انرژی تولیدی در استان توسعه نیروگاه علی آبادکتول است و همزمان با هفته دولت سوخت گاز این نیروگاه به سیکل ترکیبی تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: نیروگاه علی آبادکتول سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌کند و منبع اصلی تامین برق گلستان در محدوده پیک مصرف تابستان است، اما افزایش تولید این نیروگاه به حمایت بیشتر مسوولان نیاز دارد و همچنین تکمیل نیروگاه‌های مراوه تپه و رامیان در دستور کار این شرکت قرار دارد که با بهره برداری از آن‌ها حدود ۲۰ مگاوات برق در روز به ظرفیت انرژی شبکه توزیع گلستان افزوده خواهد شد.

نصیری به ظرفیت گلستان برای تولید برق از انرژی خورشیدی هم اشاره کرد و گفت: دولت به دلیل تاثیر فراوان کاهش مصرف برق پس از گسترش پنل‌های خورشیدی؛ انرژی تولید شده را خریده و نسبت به گسترش و توسعه آن نیز اهتمام ویژه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: تلاش برای تولید برق از انرژی خورشیدی مدتی است در گلستان آغاز شده و در این راستا بهره برداری از دو نیروگاه کوچک تولید برق با ظرفیت ۲۰ کیلووات در یک مجموعه اداری و خانگی محقق شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته کلنگ احداث نیروگاه خورشیدی در گنبدکاووس با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی به زمین زده شد، اما بروز برخی مشکلات موجب شده که این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی نداشته باشد.

شرکت توزیع نیروی برق گلستان ۶۱۷ هزار مشترک دارد که بیشتر آن‌ها مشترکین خانگی هستند.

انتهای پیام /گ/پ

بدهی به شرکت توزیع نیروی برق گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.