استاندار آذربایجان شرقی؛

افزایش نگران کننده تلفات جاده ای آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از افزایش32درصدی تلفات جاده‌ای استان تاکید کرد : عوامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان باید به صورت دقیق شناسایی شود.

افزایش 32 درصدی تلفات جاده ای آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی،در نشستی که امروز به منظور بررسی عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای در استان تشکیل شد، گفت: گروه‌های تخصصی باید عوامل این رخداد و وزن هر یک از عوامل را به طور دقیق و علمی مشخص کنند تا بتوانیم راهکارهای مناسب برای اصلاح این وضعیت پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه باید نقش هریک از عوامل در بروز تصادفات جاده‌ای به طور دقیق تعیین شود، افزود: یکی از عواملی که برای تصادفات مطرح می‌شود نواقص جاده‌ای و کمبود زیرساخت‌هاست، در حالی که در برخی از بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها که زیرساخت‌های مناسب هم وجود دارد باز شاهد تصادفات منجر به فوت هستیم.


خدابخش ادامه داد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای، ضعف آموزش و فرهنگ رانندگی است که لازم است برای این موضوع وقت و انرژی صرف کنیم.


وی افزود: اگر سالیان متمادی برای زیرساخت‌ها هزینه کنیم اما نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش رفتار صحیح در رانندگی غافل باشیم اقدامات ما آن‌چنان موثر نخواهد بود.

 

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: البته اقدامات لازم برای اصلاح زیرساخت‌ها و کنترل تردد در جاده‌ها نیز همزمان با اقدامات فرهنگی باید انجام شود.


سرهنگ مکائیلی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی ،در این نشست اعلام کرد : تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای امسال به 262 نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/

 

افزایش 32 درصدی تلفات جاده ای آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار