نتایج کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 2018- اندونزی(روز نخست)

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به طور رسمی از امروز (یکشنبه) آغاز شد و نمایندگان ایران به مصاف حریفان حود رفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، کاروان ورزشی ایران در هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا 2018 با ۳۷۸ ورزشکار از ۲۹ فدراسیون و در ۴۲ رشته شرکت کرده است. مراسم افتتاحیه این بازی ها روز گذشته (شنبه) 27 مردادماه برگزار شد و مسابقات به طور رسمی از امروز یکشنبه آغاز می شود.  

 نمایندگان کشورمان در روز نخست از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به مصاف حریفان خود رفتند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را لحظه به لحظه در اینجا (بازی های آسیایی جاکارتا 2018) دنبال کنید.

تاکنون تیم های ملی فوتبال و هندبال کشورمان در روز های چهارشنبه 24 مردادماه و جمعه 26 مردادماه به مصاف حریفان خود رفتند.

فوتبالیست های کشورمان در دیدار نخست خود برابر عربستان به تساوی بدون گل رضایت دادند و در دومین دیدار برابر تیم کره شمالی 3 بر صفر به پیروزی رسیدند.

تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار برابر تیم مالزی به پیروزی پر گل 55 بر 11 رسید و در دومین دیدار 35 بر 20 نتیجه را واگذار کرد.

**برنامه و نتایج نمایندگان ایران در روز نخست بازی‌های آسیایی به شرح زیر است:

**تکواندو**

پومسه انفرادی و تیمی زنان و مردان:

صعود سلحشوری به نیمه نهایی/دومین مدال کاروان ایران قطعی شد

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

نخستین مدال کاروان ایران قطعی شد/ در انتظار تعیین رنگ مدال

تیم پومسه دختران از مسابقات حذف شد

پومسه تیمی مردان حذف شد

کوروش بختیاری نخستین فینالیست ایران در بازی های آسیایی

راهیابی سلحشوری به فینال بازی های آسیایی

بختیاری نقره‌ای شد/ نخستین مدال کاروان ایران به نام پومسه
سلحشوری اولین بانوی مدال‌آور ایران شد / نقره بر گردن بانوی پومسه‌

تیم ملی تکواندو ایران در روز نخست مسابقات در بخش پومسه صاحب دو مدال نقره شد. ابتدا بختیاری در پومسه مردان با شکست مقابل نماینده کره جنوبی مدال نقره را به گردن آویخت و سپس مرجان سلحشوری مقابل نماینده کشور میزبان تن به شکست داد و صاحب یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران شد. تیم پومسه مردان ایران که در دور نخست بازی‌های آسیایی با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در دور دوم مقابل فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.  تیم ملی پومسه بانوان در نخستین گام و در یک رقابت نزدیک، نتیجه را به کره جنوبی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

شمشیربازی

در مرحله پول سابر دختران، نجمه سازنچیان در نخستین گام برابر شمشیربازی از اندونزی با نتیجه 5 بر 3 باخت، اما در دومین دیدار مقابل نماینده قزاقستان 5 بر 2 پیروز شد. وی سپس 5 بر 4 مغلوب نماینده کره جنوبی شد و 5 بر یک نیز از سد حریف تایلندی گذشت. سازنچیان با این نتایج دوم شد و به جمع 16 بازیکن برتر صعود کرد. سازنچیان در این مرحله با شکست 15  بر 11 برابر حریفی از  اندونزی از صعود به جمع 8 نفر پایانی باز ماند. 

 فائزه رفیعی، دیگر نماینده کشورمان برابر حریفی از کره جنوبی با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد. وی در مرحله پول با شمشیربازانی از کره جنوبی، اندونزی،  ژاپن، نپال،کامبوج و امارات متحده عربی روبه‌رو خواهد شد. رفیعی در ادامه با نتیجه 5 بر 3 به حریف اندونزیایی باخت، سپس با همین نتیجه نماینده کامبوج را شکست داد و در چهارمین دیدارش 5 بر 3 مغلوب حریف ژاپنی شد. این بانوی شمشیرباز ایرانی همچنین مقابل نماینده نپال 5 بر صفر به برتری دست یافت. رفیعی در نهایت در رده چهارم ایستاد و به جمع 16 نفر برتر راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 15 بر 13 مغلوب نماینده چین شد و دور مسابقات کنار رفت.

 در اپه مردان و در بخش پول، محمد رضایی 5 بر 4 برابر نماینده امارات به برتری رسید و سپس 5 بر 4 برابر نماینده مغولستان پیروز شد. او همچنین در مصاف با شمشیربازی از چین با نتیجه 5 بر 2 تن به شکست داد. او همچنین برابر حریفی از کامبوج با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید. رضایی با این نتایج به جدول اصلی مسابقات راه پیدا کرد. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل آلیموف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 15 بر 10 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

محمد اسماعیلی نیز در نخستین دیدار خود 5 بر 3 برابر حریفی از تایلند به برتری رسید. محمد اسماعیلی سپس 4 بر 3 مغلوب نماینده هنگ‌کنگ شد، پس از آن با نتیجه 5 بر 3 برابر شمشیرباز قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و برابر حریفی از ویتنام با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد. اسماعیلی در آخرین دیدار خود در مرحله پول 5 بر 3 مغلوب نماینده ژاپن شد. با ثبت این نتایج، اسماعیلی به جدول اصلی مسابقات رفت. حریف اسماعیلی در این مرحله از قزاقستان بود که نماینده ایران 15 بر 6 باخت و حذف شد.

صعود بانوان سابریست به مرحله حذفی

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

ناکامی شمشیربازان اپه و سابر انفرادی ایران در بازی‌های آسیایی

شنا

علیرضا یاوری، شناگر جوان ایران مسابقه 200 متر آزاد را با زمان 1:54:28 دقیقه به پایان رساند و در مجموع در رتبه بیست‌ودوم جای گرفت.

نماینده شنای ایران در ۲۰۰ متر آزاد به کار خود پایان داد

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

قایقرانی

مجتبی شجاعی در روئینگ تک نفره و در گروه A با زمان 8:21.77 به عنوان سوم دست یافت و راهی جدول رپه شارژ(بازنده ها) شد. ‎شجاعی روز چهارشنبه در مرحله رپه شارژ رقابت خواهد کرد.
مهسا جاور در روئینگ تک‌نفره سنگین وزن بانوان با  9:18.21 دقیقه در گروه خود در رده سوم ایستاد و راهی گروه شانس مجدد شد.

 محسن شادی و عاقل حبیبیان در روئینگ دونفره سنگین وزن مردان در رقابت حریفانی از ازبکستان، هند، ژاپن و چین تایپه با زمان 7:20.77 در رده چهارم گروه ایستادند و راهی مرحله شانس مجدد شدند. تیم ملی روئینگ دو نفره مردان کشورمان متشکل از عاقل حبیبیان و محسن شادی که در گروه B مرحله مقدماتی این بازی‌ها قرار داشت با ثبت زمان 7:21.17 در رده چهارم ایستاد.

ایران که در این گروه با تیم‌های هند، ژاپن، ازبکستان و چین تایپه همگروه بود با کسب این رده در جدول رپه شارژ  قرار گرفت و باید روز سه‌شنبه با رقبا دیدار کند.

مریم کرمی و پریسا احمدی در روئینگ دونفره سنگین وزن بانوان با نمایندگان کره جنوبی، مالدیو و ژاپن رقابت کردند و با زمان 8:07.72 در گروه A سوم شدند و به فینال راه یافتند. تیم ملی روئینگ بانوان با ترکیب پریسا احمدی و مریم کرمی که در گروه B مرحله مقدماتی قرار داشت، صبح امروز در مصاف با حریفان در رده سوم قرار گرفت. دختران ایران با ثبت زمان 8:07.72 در رده سوم ایستادند و فینالیست شدند.

در روئینگ سبک وزن جفت پاروی چهار نفره تیم ایران با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی و نازنین رحمانی در گروه A در کنار  چین‌تایپه، تایلند و اندونزی قرار داشت و با ثبت زمان 7:23:45 دقیقه در رده نخست ایستاد و راهی فینال  شد.

روئینگ ۲ نفره به شانس مجدد راه پیدا کرد

جاور در مرحله مقدماتی روئینگ سوم شد

عنوان سومی برای نماینده ایران در رقابت های روئینگ

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

صعود روئینگ ۲ نفره بانوان به فینال مسابقات آسیایی

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

روئینگ 4 نفره بانوان فینالیست بازی های آسیایی شد

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

** تیراندازی**

*در تیراندازی تفنگ بادی ۱۰متر تیم دو نفره ایران با حضور نجمه خدمتی، امیر محمد نکونام در رده هفتم قرار گرفت و از راهیابی به فینال بازماند. تیم‌های کره جنوبی، هند، مغولستان، چین و چین‌تایپه  فینالیست‌های این ماده هستند.

تیم دو نفره تپانچه بادی 10 متر ایران با ترکیب ابراهیم برخورداری و هانیه رستمیان با حریفان رقابت کرد. این تیم در مرحله مقدماتی نهم شد و نتوانست راهی فینال شود. تیم‌های چین، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن و ویتنام با کسب امتیازات لازم جواز حضور در فینال را کسب کردند. در بخش دو نفره پنج تیم نخست راهی فینال می‌شوند.

در اهداف پروازی ملی‌پوشان کشورمان در 3 راند تراپ به مصاف حریفان رفتند. سپیده سیرانی با 67 امتیاز در رده دهم قرار گرفت. شیوا فرح‌پور دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده با 65 امتیاز هجدهم شد.

در بخش مردان، حسین پرورش‌نیا با 69 امتیاز هفدهم شد و علی حافظی نیز با 62 امتیاز عنوان بیست و هشتمی را به خود اختصاص داد.2 راند دیگر تراپ فردا برگزار می‌شود.

خدمتی: تیراندازی رشته‌ای غیر قابل پیش بینی است

حذف تیرانداز کشورمان در رشته میکس تپانچه

بانوان تیرانداز کشورمان در رشته اهداف پروازی به فینال نرسیدند

کبدی

تیم ملی کبدی بانوان کشورمان در اولین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی با نتیجه 46 بر 20  کره جنوبی را شکست داد. تیم ملی کبدی بانوان کشورمان فردا در دومین دیدار خود در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی از ساعت 11:30 به وقت محلی به مصاف بنگلادش خواهند رفت. تیم ملی کبدی مردان ایران در نخستین دیدار خود مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 55 بر 19 به برتری دست یافت.

کبدی بانوان ایران بازی های آسیایی را پرقدرت شروع کرد

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

کشتی آزاد

نصیری مغلوب شد/احتمال حذف نماینده وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد

پیروزی مقدرانه یزدانی در گام نخست/حسین خانی در یک چهارم نهایی و اطری در نیمه نهایی

یزدانی نخستین طلایی کاروان ایران

بوسه کریمی به مدال طلای وزن 97 کیلوگرم/2 مدال طلا و یک برنز آزادکاران در روز نخست

مهران نصیری در وزن 65 کیلوگرم در دور نخست به مصاف نماینده چین رفت و با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد. باتوجه به شکست حریف چینی در مقابل اوکاسوف از قزاقستان، مهران نصیری از دور مسابقات کنار رفت.

مصطفی حسین‌خانی در وزن 74 کیلوگرم در دور اول مقابل حریفی از بنگلادش در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم 12 بر 2 آزادکار ترکمنستان را مغلوب کرد. حسین‌خانی در دور سوم و در جدال با حریف ازبکستانی با نتیجه 4 بر 2 باخت تا شانس کسب مدال طلا را از دست بدهد. باتوجه به صعود عبدالرحمن‌اف ازبکستانی به فینال، حسین‌خانی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دوم و در مدت 45 ثانیه حریفی از اندونزی را 10 بر صفر شکست داد. قهرمان المپیک 2016 در دور بعدی به مصاف پاوان کومار از هند رفت و در مدت زمان 2:03 دقیقه به برتری 11 بر صفر رسید و راهی نیمه نهایی شد.او با عبور از این مرحله به فینال رسید و در پایان موفق شد با شکست حریف خود در بازی فینال نخستین مدال طلای کاروان ایران را به دست بیاورد. 

 رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل نماینده نپال در زمان 2:06 دقیقه به پیروزی 10 بر صفر رسید. اطری در دور سوم 15 بر 9 از سد نماینده هند گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده مغولستان با نتیجه 8 بر باخت و ضمن ناکامای در صعود به فینال، راهی دیدار رده‌بندی شد. رضا اطری به مدال برنز وزن 57 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا رسید.

علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، مقابل حریفی از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. او  پس از عبور از این مرحله و در بازی فینال مقابل حریف مغولستانی قرار گرفت و موفق شد با پیروزی در این دیدار دومین مدال طلای کاروان ایران را به دست بیاورد. 

ووشو

زهرا کیانی بانوی تالوکار ایران در فرم «جین شو» به مصاف حریفان رفت و با اجرای فرمی تماشایی با امتیاز 9.70 به کار خود پایان داد و در رتبه دوم قرار گرفت. کیانی روز سه‌شنبه در فرم «چیانگ شو» با حریفان رقابت می‌کند تا در نهایت مجموع امتیازات فرم‌های جین شو و چیانگ شو مشخص‌کننده جایگاه وی شود. هم‌اکنون، کیانی از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار است.

فاطمه حیدری در فرم «نان چوان» به امتیاز 9.37 دست یافت و فردا در فرم «نن دائو» با حریفان رقابت می‌کند. هانیه رجبی در فرم «نان چوان» به امتیاز 9.43 رسید. او فردا در فرم «نن دائو» با حریفان رقابت می‌کند تا در نهایت مجموع امتیازات فرم‌های نان چوان و نن دائو، جایگاه نهایی‌اش را مشخص کند.

مسیر «زهرا کیانی» برای رسیدن به مدال هموار شد

نتایج کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌ها

ساندا: ۷۰- کیلوگرم: محسن محمدسیفی : ساعت 10:30 به وقت ایران

سپک تاکرا

تیم‌ملی سپک‌تاکرای ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی در حالی مقابل اندونزی 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد که قرمزپوشان اندونزی به خوبی از شرایط میزبانی بهره بردند. در چند صحنه مربی ایران اعتراض‌هایی به داوری بازی داشت که به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت.

شکست سپک‌تاکرا در گام نخست

**تنیس**

انفرادی:
صدف صادق وزیری تنیسور 19 ساله کشورمان در گام نخست مقابل نماینده کره جنوبی قرار گرفت و در پایان 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

 امیرحسین بادی صبح امروز قرار بود اولین دیدار خود را مقابل حریفی از قرقیزستان برگزار کند که به دلیل عدم حضور این ورزشکار، نماینده کشورمان پیروز شد و به دور بعدی راه یافت.

شاهین خالدان تنیسور کشورمان به دلیل عدم حضور حریف قرقیزستانی در کورت، بعد از 15 دقیقه از سوی داور پیروز اعلام شد و به دور بعدی راه یافت. او فردا به مصاف حریفی از کره جنوبی با رنکینگ جهانی 257 می‌رود.

صادق وزیری حذف شد


بیشتر بخوانید:

 آغاز طوفانی هندبالیست‌های ایران در جاکارتا/درگیری لفظی مهمانان ویژه ایران و عربستان روی سکو‌ها

اهتزاز پرچم ایران در دهکده بازی‌های آسیایی/نقص در سیستم حمل و نقل شهری جاکارتا

علی نژاد نایب رئیس فدراسیون ووشوی آسیا باقی ماند/بحرین حریف هندبالیست‌های ایران شد

هشدار وقوع سونامی در اندونزی با ورود بهداد سلیمی/آتش سوزی مشکل بزرگ جاکارتا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار