لندن در تلاش برای سرعت دادن به مذاکرات برکسیت

«دومنیک راب» به منظور سرعت بخشیدن به مذاکرات درباره روابط بعد از برکسیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا با مذاکره‌کننده ارشد این اتحادیه دیدار می‌کند.

لندن در تلاش برای سرعت دادن به مذاکرات برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد دومنیک راب، وزیر امور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، روز سه شنبه با میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اروپا در امور برکسیت به منظور سرعت بخشیدن به مذاکرات درباره روابط بعد از برکسیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا دیدار می کند.

دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد "در برنامه مذاکرات برکسیت حل و فصل چند مشکل مرتبط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تسریع در مذاکرات مربوط به روابط آینده" میان دو طرف باقی مانده است.

دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای تصریح کرد دومنیک راب همچنین روز سه شنبه طی یک سخنرانی اهداف لندن را برای اطمینان از ثبات انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق بیان خواهد کرد.

این بیانیه همچنین خاطر نشان کرد دولت یک مجموعه از "یاداشت های فنی" را به منظور اطلاع رسانی به مردم و شرکت ها درباره شیوه های آماده شدن برای برکسیت دشوار منتشر خواهد کرد.

میشل بارنیه 26 ژوئیه عناصر کلیدی پیشنهاد انگلیس را درباره روابط بعد از برکسیت میان این کشور و اتحادیه اروپا رد کرد.

دومنیک راب در سخنانی که روزنامه ساندی تلگراف آن را منتشر کرد، گفت "دستیابی به توافقنامه ای مطمئن از دور به منزله مسئله ای بسیار محتمل به نظر می رسد اما ما می خواهیم بر اساس این فرضیه که به احتمال ضعیف ممکن است به توافقنامه دست نیابیم، در خصوص تعریف روشن تدابیری که اشخاص، شرکت ها و خدمات عمومی باید اتخاذ کنند، اطمینان حاصل کنیم".

ساندی تلگراف می نویسد دولت انگلیس پیش بینی می کند از برخی مقررات اتحادیه اروپا در صورتی که انگلیس و بروکسل به توافقنامه ای دست نیابند، اطلاع حاصل کند. دولت انگلیس می خواهد رویکردی "انعطاف پذیر" اتخاذ کند تا از امکان دسترسی به دارو، قطعات خودرو و محصولات شیمیایی اطمینان یابد.

دفتر ترزا می درباره مطالبی که این روزنامه گزارش داده است، هیچ اظهار نظری نکرده است.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس سه شنبه گذشته اعلام کرده بود خطر برکسیتی بدون دستیابی به توافقنامه با اروپایی ها تشدید شده است و از کمیسیون اروپا خواسته بود رویکرد خود را تغییر دهد.

دفتر ترزا می در آغاز این ماه اعلام کرده بود ترزا می معتقد است انگلیس درباره توافقنامه ای خوب با اروپایی ها مذاکره خواهد کرد اما در عین حال تکرار کرده بود نبود توافقنامه بهتر از توافقنامه بد است.

تا برکسیت -که برای ساعت 23 به وقت گرینویچ 29 مارس برنامه ریزی شده است- لندن و بروکسل هنوز کمی بیش از هفت ماه فرصت دارند تا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافق دست یابند. در صورتی که طرفین به توافقنامه دست نیابند، "خروج منظم" انگلیس از اتحادیه اروپا امکان پذیر نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار