حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در یزد؛

خدمت به محرومین جامعه باید فرهنگ سازی شود/ استفاده از نیروی جوان جهت فقر زدایی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: فقر زیبنده جمهوری اسلامی نیست که نیروی جوان و کارآمد و ارزشمندی در کشور داشته باشد، ولی اقدامی در زمینه فقر زدایی انجام ندهد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین  سید ابراهیم رئیسی در بازدید از کتابخانه وزیری در یزد گفت: فقر و‌ محرومیت زیبنده جمهوری اسلامی نیست که نیروی جوان و کارآمد و نیز ذخایر ارزشمندی در کشور داشته باشد، ولی اقدامی در زمینه فقر زدایی انجام ندهد.

حجت الاسلام  رئیسی افزود: نباید کسی که دل در گرو این نظام‌دارد فقر را بپذیرد بلکه باید در میدان اقدام و عمل برای رفع این معضل بکوشد.

وی با اشاره به فرمایشات امام که فرمودند«ولایت فقیه همان حکومت امیرالمومنین است»، گفت: بسیج و نیروی مسلح ما مقدس است، همه کار‌هایی که در زندگی انجام می دهیم باید قدسی بیندیشد و قدسی عمل کند تا خود انسان قدسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: چند نوع خدمت است، یک خلقت منفعت نما که منافع در نظر گرفته می شود و هرکجا منافعی داشته باشد خدمت می‌کنند و خدمت دوم‌ خدمت‌ انسان مدارانه که انسان برای نوع دوستی و آرامش خودش کار می‌کند، اما خدمت مهم خدمت برای خدا است.

وی خدمت برای خدا بعضی مواقع برای قدسیت تام حضرت حق است که حضور حضرت رضا (ع)جلویت قدسیت تام است ماایرانی ها مفتخریم همسایه امام رضا (ع)هستیم و در هرسالی پرده‌ای کنار می‌رود و اسراری بر اهلش آشکار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  با اشاره به اینکه برکات وجود حضرت رضا(ع) برای اهلش در حال فزونی است افزود: نهاد‌های مختلفی به مردم خدمت می‌کنند و کسانی بی نام و نشان به مردم خدمت می‌کنند مخصوصا مردم یزد که در خدمت رسانی به محرومین زبانزد هستند، اما خدمت استان قدس رضوی تفاوتی که دارد این است که به نام حضرت رضا و آستان اوست.

وی با اشاره به اینکه خدمت به محرومین جامعه باید توسعه پیدا کند گفت:عملی که باید به عنوان خدمت و خادمی آستان قدس اتفاق افتاد باید اون حرفه و فن برای مستضعف رخ دهد   خدمت و خادم فقط برای حرم مطهر نیست بلکه باید جای جای کشور به نام حضرت رضا شود و این فضا در هرکجا احساس شود و مردم خود را مدیون امام رضا بدانند.

رئیسی گفت: شرط حضور و خدمتگزاری شرط دلدادگی به حضرت رضا است و اقلیم و گویش خاص مدنظر نیست خدمت و خدمتگزاری توفیقی برای همه خادمان است واین جایگاهی که نام و نشان نمی شناسد و همه یک وصف داریم به نام خادم است.

زیارت ۷۰۰هزار نفر از محرومان کشور از حرم امام رضا (ع)

وی ادامه داد:در آستان قدس رضوی سه محور وظایف در اولویت است یکی موضوع زیارت برای مشتاقان و زائران به ویژه محرومان و مستضعفان است که از زیارت حرم امام رضا (ع) محروم نشوند خوشبختانه در این راستا تاکنون بیش از ۷۰۰هزار نفر از محرومان به زیارت آمده اند.

وی کار علمی و فرهنگی را  وظیفه اولویت دار و از ماموریت‌های مهم آستان قدس رضوی اعلام کرد و گفت:  اقداماتی که در زمینه علمی و فرهنگی صورت می‌گیرد برای کشور و جهان موثر است و در حال حاضر در استان بنیاد علمی امام رضا (ع) را داریم که قریب بیست مدرسه در این زمینه‌ها در حال فعالیت هستند که این مدارس می‌توانند نقش مهمی در تبادل برنامه‌های مفید داشته باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مستضعفان ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.