رئیس کل دادگستری استان تهران:

یکی از شاخه های جهاد، پایداری در برابر دشمن و مقابله با تبهکاران است

اسماعیلی گفت: با ایستادگی در برابر گروه‌های تبهکار در عرصۀ جنگ تمام عیار اقتصادی می‌توان امیدوار شد که در زمرۀ مجاهدان فی سبیل الله باشیم.

یکی از شاخه های جهاد، پایداری در برابر دشمن و مقابله با تبهکاران استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با ایام بازگشت قهرمانانۀ آزادگان به میهن اسلامی، نشست صمیمی رئیس کل دادگستری استان تهران با چند تن از قضات و کارکنان آزاده به همت دفتر امور ایثارگران و در محل سالن کنفرانس حوزۀ ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست نصیری مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ، حجه الاسلام و المسلمین فؤادیان معاون فرهنگی رئیس کل، لطفی فرماندهی بسیج دادگستری استان تهران و سرپرست محاکم تجدیدنظر، صابری مسئول امور ایثارگران و زمانیان سرپرست مدیریت رفاه نیز حضور داشتند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تبریک حلول ماه ذی الحجه و اعیاد پیش رو (قربان و غدیرخم) و آرزوی بهره مندی از فیوضات این ماه عظیم همگام با سیل خروشان حجاج بیت ا... الحرام به بیان روایتی از رسول گرامی اسلام، افزود: رزمندگان دلاور، جانبازان، آزادگان سرافراز که اکثرشان به افتخار جانبازی نیز نائل آمده‌اند و شهدای بزرگواری که برای دفاع از ارزشهای انقلاب و میهن اسلامی از جان خود گذشتند از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار بوده و لازم است به بهترین نحو ممکن و در ابعاد مختلف مورد تکریم و احترام قرار گیرند و برگزاری این نشست تنها گامی بسیار کوچک در این راستا به شمار می‌رود.

اسماعیلی بیان کرد: نباید تصور کرد که دوران مجاهدت و جهاد سپری شده، بلکه بایستی این امر در تمامی مراحل زندگی افراد تبلور و عینیت داشته باشد، چرا که روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) وارد شده که آن حضرت فرمودند جهاد چهار شاخه دارد: امر به معروف، نهی از منکر، پایداری در برابر دشمن و بیزاری و مقابله با تبهکاران. از این روایت شریف می فهمیم که امور فوق امروز در جامعۀ داخلی و بین المللی مصداق داشته و قابل تحقق است که با عمل کردن به مفاد این روایت و با ایستادگی در برابر گروه های تبهکار آن هم در عرصۀ جنگ تمام عیار اقتصادی می توان امیدوار شد که در زمرۀ مجاهدان فی سبیل ا... قرار گیریم.

رییس کل دادگستری تهران خاطرنشان کرد: البته مسئولین نظام در رده‌های مختلف نیز لازم است به وظیفۀ خطیر خود عمل کرده و در جهت تکریم ایثارگران بویژه آزادگان عزیز و رفع مشکلات آنان گام بردارند.

در ادامۀ جلسه، صابری مسئول امور ایثارگران گزارشی از عملکرد حوزۀ مسئولیت خود به جمع حاضر ارائه کرد و نصیری مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ نیز با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه: «آزادگان سرافراز، نیمۀ پنهان دفاع مقدس هستند»، اظهار داشت: با توجه به این فرمایش گهربار، به نظر میرسد خدمات و زحمات ارزشمند آزادگان هنوز جبران نشده و غیر قابل جبران باشد.

وی حضور اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران و هیئت همراه در دیدار منظم و مستمر با ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و خانواده های آنان را مایۀ افتخار نظام دانست و بر ادامۀ این برنامه ها تأکید کرد.

این گزارش در پایان حاکی است، آزادگان حاضر در این نشست صمیمی به بیان خاطرات دوران اسارت و برخی از مشکلات خود پرداختند که حسب مورد از سوی مسئولین ذیربط، پاسخ های لازم داده شد و آنگاه لوح تقدیر به همراه هدایایی به این عزیزان اهدا گردید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار