چاووش اوغلو: آمریکا از زبان تهدید استفاده می‌کند

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور برای حل اختلافات با آمریکا پیشنهاد‌هایی را مطرح کرده است، اما واشنگتن همچنان از زبان تهدید استفاده می‌کند.

چاووش اوغلو: آمریکا از زبان تهدید استفاده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور برای حل اختلافات با آمریکا، پیشنهاد‌هایی را مطرح کرده است، اما آمریکا همچنان از زبان تهدید استفاده می‌کند.

به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه "ملی گازته"، مولود چاووش اوغلو در کنفرانس خبری پس از مراسم افتتاح کنسولگری صربستان در آنتالیا، از همکاری ترکیه و آمریکا در خصوص امنیت منبج خبر داد و گفت: «دو کشور به همراه یکدیگر درباره عقب نشینی "ی. پ. گ" از منبج، اتخاذ تدابیر مشترک برای تامین امنیت آن و تعیین افراد محلی برای اداره این شهر تلاش می‌کنند. پس از اتمام کار در منبج، این طرح در سایر مناطق شرق فرات نیز اجرا خواهد شد. این مصالحه‌ای است که به آن دست یافته ایم. گرچه چند روزی در جدول زمان بندی تاخیر روی داده است، اما این روند تداوم دارد.»

وزیر امور خارجه ترکیه درباره اختلافات با آمریکا نیز گفت: «به‌رغم تعویق ۹۰ روزه در تحویل هواپیما‌های اف – ۳۵ به منظور تهیه گزارش برای کنگره آمریکا، در عمل در این زمینه هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. نخستین هواپیما‌های اف – ۳۵ تحویل داده شده اند. قانون کنگره آمریکا نیز موضوع داخلی آمریکاست. در اصل، ترکیه در ساخت هواپیما‌های اف – ۳۵، یکی از شرکاست. این طرح، شرکای زیادی دارد و ترکیه نیز شریک آن است. این، فرایندی است که نمی‌توان ترکیه را از آن کنار گذاشت. خروج ترکیه از آن نیز آسان نیست.»

وزیر خارجه ترکیه افزود: «برای حل مسایل موجود، تاکنون از دیپلماسی استفاده کرده ایم و برای حل آن‌ها پیشنهاد‌هایی نیز داده ایم. این مسایل ممکن است در آینده نیز بروز کنند. برای حل این مسایل تلاش خواهیم کرد. می‌توان گام‌های متقابل برداشت و مذاکره کرد. ما این رویکرد را داریم، اما آمریکا بیشتر از زبان تهدید بهره می‌گیرد. با آن‌ها دیدار و گفتگو کردیم. هیات‌هایی مبادله شدند و نشست‌هایی برگزار شد. اما، هر بار نگاه می‌کنیم و موضع گیری‌های متفاوتی را می‌بینیم».

او در ادامه گفت: «آمریکا رویکرد تحمیلی دارد. ما نیز با آن مخالفیم. می‌گوییم با این رویکرد به جایی نمی‌رسید. حقوق وجود دارد و هر کشوری دادستانی دارد. حقوق داخلی و راه‌های حقوقی وجود دارند. همچنین حقوق بین المللی و توافق‌های بین المللی وجود دارند که ترکیه و آمریکا نیز طرف آن هستند. تمامی مسایل را می‌توان با تفاهم حل کرد، نه با تهدید و تحمیل.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
]چاووش اغلو جان باید خیلی زودتر از اینها شما و رجب جان متوجه مکرهای آمریکائی می شدید اینها به هیچکس رحمی ندارند به متحدین آمریکا در "اتحادیه اروپا" نگاه کنید که چه رفتارهای زننده ای با آنان دارند!؟ پس شما هم نمیتوانید استثناء باشید قلدر قمارباز و نادانی مثل ترامپ روش دیپلماتیکش همین است ....چه انتظاری دارید؟؟؟؟؟
آخرین اخبار