رئیس انجام فیزیوتراپی استان تهران مطرح کرد؛

نارضایتی فیزیوتراپیست‌ها از کاهش تعرفه‌های بیمه نیرو‌های مسلح

رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران گفت: کاهش تعرفه‌های بیمه نیروهای مسلح، زمینه‌ساز نارضایتی فیزیوتراپیست‌ها شده و نیازمند بازنگری مجدد است.

کاهش تعرفه‌های بیمه نیروهای مسلح نارضایتی فیزیوتراپیست‌ها در راستایعارف سعیدی رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بیمه‌ نیروهای مسلح، تعرفه‌ مصوب شورای عالی بیمه را که از طرف هیئت دولت به بیمه‌ها ابلاغ شده بود، در خصوص فیزیوتراپی رعایت نکرده و خود اقدام به کاهش تعرفه‌ها نموده که این امر خلاف قانون است.

وی ادامه داد: همچنین به صورتی خودسرانه با تهیه و تدارک دیدن قراردادهایی جدید برای همکاران فیزیوتراپ آنها را ملزم به امضای آن نموده است که این موضوع نیز خلاف قانون است و به کیفیت درمان بیمه‌شدگان نیروهای مسلح نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد.

سعیدی اظهار کرد: خدمات فیزیوتراپی نقش کلیدی در سلامت افراد دارند و وزارت بهداشت تنها مرجع سطح‌بندی کلینیک‌های فیزیوتراپی است، اما دیده شده که بیمه نیروهای مسلح بر خلاف قانون، و بر اساس ملاک‌ها و معیارها غیر کارشناسی اقدام به سطح بندی کلینیک‌های فیزیوتراپی در سه رتبه مجزا نموده است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران افزود: نارضایتی فیزیوتراپیست‌های سراسر کشور موضوعی اساسی است که باید توسط متولیان مورد بررسی قرار بگیرد، تا کنون علی‌رغم جلساتی که با مسئولان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح داشته‌ایم جواب مثبتی نگرفته‌ایم.

**دود تصمیمات خودسرانه در بخش سلامت به چشم مردم می‌‌رود

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران با اشاره به نادیده گرفتن تعرفه‌های شورای عالی بیمه در مورد فیزیوتراپی از سوی بیمه نیروهای مسلح گفت: تصمیمات خود سرانه در بخش سلامت باعث می‌شود که سود این کار به چشم بیمه‌شدگان نیروهای مسلح برود و نارضایتی همکاران فیزیوتراپیست‌ها نیز نتایج مطلوبی برای عرصه درمان نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: موضوع سلامت از موضوعات اساسی کشور است و نباید اجازه داد تا تصمیمات خودسرانه مردم و متخصصان را در سیکل معیوب درمان قرار دهد، امیدواریم نیروهای مسلح در این عرصه بازنگری‌های لازم را انجام دهند تا شاهد ارتقای خدمات فیزیوتراپی به بیمه‌شدگان نیروهای مسلح باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار