العالم: توافق ۵ تشکّل سیاسی عراق برای تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس این کشور

بنابر خبرها، پنج تشکّل سیاسی شامل سائرون، نصر، جریان حکمت ملی، ائتلاف الوطنیه و اتحاد نیرو‌های سنی بر سر تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس عراق به توافق رسیده‌اند.

العالم: توافق ۵ تشکّل سیاسی عراق برای تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی خبر‌های درز یافته حاکی است پنج تشکّل سیاسی عراق یعنی فراکسیون سائرون، فراکسیون نصر، جریان حکمت ملی، ائتلاف الوطنیه و اتحاد نیرو‌های سنی بر سر تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس عراق به توافق رسیده اند و ائتلاف‌های دولت قانون و الفتح نیز درصدد اعلام جبهه مخالف در مجلس جدید این کشور هستند.

به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بر اساس برخی خبر‌های درز یافته فراکسیون سائرون به رهبری مقتدی صدر، فراکسیون نصر به ریاست حیدر العبادی، جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار حکیم، ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی و اتحاد نیرو‌های سنی بر سر تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس عراق توافق کرده اند.

بر اساس همین خبر‌ها ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و فراکسیون فتح به رهبری هادی العامری درصدد اعلام جبهه مخالف در مجلس هستند. برخی منابع دیگر فاش کردند احتمال دارد ائتلاف فتح و دولت قانون موفق شوند نظر برخی از احزاب را جلب کنند تا بزرگترین فراکسیون را تشکیل دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار