جوجه ریزی بیش از ۲ میلیون قطعه مرغ در خراسان شمالی

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی گفت: در ۴ ماهه امسال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های استان جوجه ریزی انجام شده است.

جوجه ریزی بیش از  ۲ میلیون  قطعه مرغ در خراسان شمالیمحمد مهدی احمدی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  با بیان اینکه در ۴ ماهه امسال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های استان جوجه ریزی انجام شده است، گفت: در این مدت ۱۴ میلیون قطعه طیور واکسینه شدند و ۶ کانون بیماری طیور در استان داشتیم که ۱۵۴ مرتبه از واحد‌های طیور استان نمونه برداری انجام شده است.

احمدی افزود: در سال جاری ۳ میلیون و ۳۶۵ راس دام علیه بیماری مشترک بین انسان و دام در استان واکسینه شدند.

وی میزان پیشرفت سم پاشی در دام سنگین، سبک و جایگاه را به ترتیب ۲۴، ۵۵ و ۳۰ درصد بیان کرد و افزود: در این مدت ۲۳۸ مورد بازدید از واحد‌های صنعتی، ۳۲۶ مورد از واحد‌های روستایی و ۱۳۳ مورد بازدید از کشتارگاه‌های صنعتی طیور در استان انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: در سال جاری ۹۱۵ مورد نمونه برداری زنبور در استان انجام و ۹۳۵ مورد نمونه برداری آبزیان انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در ۴ ماهه امسال ۲۳ هزار راس دام سبک، ۲ هزار و ۱۵۰ راس دام سنگین و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

وی همچنین گفت:در این مدت هزار تن گوشت قرمز و ۷ هزار تن گوشت مرغ در اسنان تولید شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن عید قربان از مردم خواست تا با قربانی در کشتار گاه‌ها از احتمال بیماری دام به انسان جلوگیری کنند و اگر در منزل قربانی انجام می‌شود حتما مرحله پیش سرد را رعایت نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان تعداد مراکز عرضه دام زنده و سالم را در استان ۱۲ مرکز برشمرد و گفت: ۴ مرکز عرضه دام زنده در بجنورد، ۲ مرکز در شیروان و بقیه در شهر‌های دیگر استان قرار دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دستگاه‌های متولی در استان مردم از کشتار در منازل و معابر عمومی خودداری کنند و از خدمات رایگان اداره کل دامپزشکی برای ذبح دام عید قربان استفاده کنند.

انتهای پیام / ب

۱۲ مرکز عرضه دام زنده و سالم در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.