" لبیک یا رسول الله " شعار امسال دهه ولایت و امامت

نماینده ولی فقیه در استان بر تداوم فعالیت های فرهنگی برای جذب جوانان به مسجد با بهره گیری از فرصت مطلوب دهه ولایت و امامت تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست مشترک ستاد بزرگداشت روز جهانی مساجد و دهه ولایت و امامت در استان بر تداوم فعالیت های فرهنگی برای جذب جوانان به مسجد با بهره گیری از فرصت مطلوب دهه ولایت و امامت تاکید کرد.

وی افزود: همزمانی مناسبت هایی نظیر این روز با ایام اعیاد قربان تا غدیر ، موقعیت مطلوب برای توجه به مساجد است.

امام جمعه سمنان با اشاره به آیات و روایت متعدد در خصوص ولایت و جایگاه والای شخصیت و منش امام علی (ع) در دین مبین اسلام بر برگزاری باشکوه و مردمی جشن های این ایام تاکید کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز جهانی مسجد نیز در این نشست از برگزاری نماز جماعت در 562 مسجد استان خبر داد و گفت : 600 پایگاه بسیج در زیر مجموعه مساجد استان مشغول فعالیت های فرهنگی، بصیریتی و دینی هستند.

حجت الاسلام قدرتی به فعالیت مطلوب 249 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره کرد و افزود : این کانون ها با اجرای برنامه های متنوع مکمل برنامه های اعتقادی و مذهبی مساجد هستند.

به گفته وی، 60 مرکز نیکوکاری در زیر مجموعه مساجد استان طی یک سال گذشته افزون بر 8 میلیارد تومان از کمک خیرین را جذب و برای امور درمانی، مسکن، جهیزیه، معیشتی و مشاوره مستمندان هزینه کردند.

حجت السلام قدرتی تشکیل مستمر نشست های 2500 حلقه صالحین در مساجد استان را یکی از ظرفیت های شاخص در بخش بصیرت افزایی و دشمن شناسی ذکر کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست از برگزاری برنامه های ویژه دهه ولایت و امامت با محوریت مساجد خبر داد و تاکید کرد : با همکاری و هماهنگی مسئولان اجرایی از همزمانی این ایام مذهبی و دینی با هفته دولت نیز برای رتقاء کیفیت برنامه های مردم محور به نحو مطلوب استفاده خواهد شد.

محمدرضا سوقندی شعار امسال دهه ولایت و امامت در کشور " لبیک یا رسول الله " تعیین شده است و در مناسبتهای ویژه این ایام از جمله روز عرفه، روز عید قربان و عید غدیر خم برنامه های استانی فاخری تدارک دیده شده است.

انتهای پیام / ق

600 پایگاه بسیج در زیر مجموعه مساجد استان مشغول فعالیت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار