مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

سفر معاون رئیس جمهور به شیراز/افتتاح ۱۰۰ میلیارد ریال طرح در هفته‌ی دولت

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فردا به شیراز سفر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: سفر دکتر مونسان به فارس ۲ روزه خواهد بود و قرار است در این سفر بازدیدی از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های این حوزه در شیراز و فیروزآباد انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور به استان فارس بازدید از آثارمحورجهانی ساسانی فارس در شهرستان فیروزآباد است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دوشنبه ۲۹ مرداد دکتر مونسان و هیئت همراه به شهرستان فیروزآباد سفرمی‌کند از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های زیرساختی فضا‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان قرار می‌گیرد.

امیری ادامه داد: همچنین در سفر معاون رئیس جمهور مسیر‌های گردشگری محور ساسانی و زیرساخت‌های موجود در شهرستان فیروزآباد معرفی و زمینه برای جای‌گیری این محور در بسته‌ی سفر گردشگران انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در محور جهانی ساسانی فارس در حال تکمیل است، اظهار کرد: این محور که به تازگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است آثاری از شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد و سروستان را در بر می‌گیرد.

به گفته‌ ی امیری در حال حاضر مسیر‌های دسترسی به آثار، زیرساخت‌های گردشگری شامل امکانات و خدمات رفاهی و گردشگری، نور پردازی، تابلو‌های معرفی، ساخت سرویس بهداشتی و دیگر خدمات مورد نیاز گردشگران در این محور مهیا شده است.

وی بیان کرد: این محور برای گردشگران داخلی وخارجی شناخته شده است و در حال حاضر در بسته سفر گردشگران قرار دارد.

امیری با تاکید به اینکه پرونده ثبت محور ساسانی فارس در واقع سندی برای مدیریت نظارت و بررسی بهتر از این محور به شمار می‌رود، افزود: مستند نگاری و مرمت این محور مد نظر و به صورت جدی درحال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین گفت: با توجه به اینکه آثار ساسانی بی شماری هم در شهرستان‌های داراب و فراشبند وجود دارد و این آثار هم قابلیت ثبت در فهرست جهانی دارند در تلاش می‌شود این آثار هم که شامل هفت اثر تاریخی است به پرونده میراث جهانی ساسانی فارس ملحق شود.

وی گفت: هریک از این آثاردر نوع خود بی نظیر بوده و می‌تواند به تنهای جاذبه گردشگری باشد و در نظر داریم با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های گردشگری در قالب بسته‌های سفر و تور‌های تاریخی فرهنگی رونق بیشتری به این ۳ شهرستان بدهیم.

امیری با بیان اینکه در سفر دکتر مونسان به شیراز یک اقامتگاه بومگردی در بافت تاریخی این شهر افتتاح می‌شود، گفت: برای راه‌اندازی این اقامتگاه بخش خصوصی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

وی گفت: دکتر مونسان در سفر به فارس دیداری با فعالان بخش گردشگری این استان خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس همچنین به افتتاح ۱۳ اقامتگاه بوم گردی و ۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان به مناسبت هفته دولت نیز اشاره و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش ۸۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

او گفت: راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه‌ساز اشتغال ۹۲ نفر در شیراز و روستا‌های کوهمره سرخی، باغان، ساران، ریچی، کندازی، قلات، قائدان و کشکولی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها اقامتگاه‌های بوم‌گردی فارس به ۷۸ واحد افزایش می‌یابد.

امیری گفت: هفته دولت ۳ دفتر خدمات مسافرتی در شیراز و ۱ دفتردر شهرستان رستم با ۵ میلیارد رسال سرمایه‌گذاری افتتاح خواهد شد که در این بخش نیز ۱۵ نفر اشتغال‌زایی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: بعد از افتتاح این دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تعداد این مراکز در فارس به ۲۲۲ واحد خواهد رسید.
انتهای پیام/ر

تقویت زیرساختهای گردشگری محورجهانی ساسانی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار