مقایسه Galaxy Note 9 با iPhone X؛ جنگ پرچمداران هزار دلاری

پس از معرفی رسمی Galaxy Note 9 در نیویورک، نوبت به آن رسیده تا عملکرد این گوشی نسبت به رقیب جدی خود، iPhone X سنجیده شود.

مقایسه Galaxy Note 9 با iPhone X؛ جنگ پرچمداران هزار دلاری ////////گزارش پنجشنبهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ به تازگی پرچمدار خود، Galaxy Note 9، بزرگترین و گرانترین گوشی خود تا به حال را به صورت رسمی معرفی کرده است و اگر تصور می‌کنید این گوشی بدون هیچ چون و چرایی باید به عنوان بهترین گوشی در جهان شناخته شود، سخت در اشتباه هستید. پرچمدار جدید سامسونگ در بدو ورود خود با رقیب سرسختی روبرو است و آن هم iPhone X است که مقایسه این دو گوشی بالای هزار دلاری مشخص می‌کند که کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند در صدر بهترین گوشی‌ها از نظر کیفیت قرار گیرند. با ما همراه باشید تا با مقایسه این دو گوشی بتوانید تصمیم بگیرید که کدام پرچمدار استحقاق برتری را دارد.


بیشتر بخوانید: سامسونگ Galaxy Note 9 را به صورت رسمی معرفی کرد


طراحی و صفحه نمایش

تفاوت‌های میان Galaxy Note 9 و iPhone X تفاوت‌هایی چشمگیر دارند. به طور طبیعی Galaxy Note 9 که بعد از iPhone X معرفی شده است، از نظر ویژگی‌ها به روزتر است اما آنچنان تفاوتی هم از نظر کیفیت با یکدیگر ندارند. صفحه نمایش Note 9 کمی بیشتر از نیم اینچ از صفحه نمایش رقیب خود بزرگتر است و برای کسانی که به دنبال صفحه نمایش بزرگ می‌گردند، می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد. Note 9 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی است در حالی که صفحه نمایش iPhone X اندازه‌ای 5.8 اینچی دارد. با این تفاسیر نمی‌توان گفت بزرگ بودن دلیلی بر بهتر بودن یک صفحه نمایش است.

مقایسه Galaxy Note 9 با iPhone X؛ جنگ پرچمداران هزار دلاری ////////گزارش پنجشنبه

البته مهمترین مسئله‌ای که این روزها در میان همه تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه هوشمند مطرح است، بریدگی بالای صفحه نمایش است. تفاوتی اصلی هم که در میان این دو رقیب دیده می‌شود، همین مسئله است. طراحان Galaxy Note 9 در شرکت سامسونگ به طراحی مرسوم خود ادامه داده‌اند و گوشی جدید خود را با حاشیه‌های فوق باریک طراحی کرده‌اند و برای گوشی خود ناچ در نظر نگرفته‌اند. طراحی iPhone X به گونه‌ای است که نشان می‌دهد طراحان این گوشی در تلاش بوده‌اند تا زاویه دید کاربر خود را کامل پر کنند به همین دلیل سراغ یک بریدگی در بالای صفحه نمایش فقط برای جای اسپیکر مکالمه و سنسورها و دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید: 10 گوشی پرطرفدار هفته گذشته (19 آگوست 2018)؛ Galaxy Note 9 به صدرنشینی برندهای چینی پایان داد


از نظر تکنولوژی صفحه نمایش، اگرچه، نمایشگر iPhone X با رزولوشن 1125x2436 و جنس OLED کیفیت خوبی در مقابل صفحه نمایش Galaxy Note 9 با رزولوشن 1440x2960 پیکسلی و جنس AMOLED از خود نشان داده است، هر دو توسط یک تولید کننده یعنی شرکت سامسونگ ساخته شده‌اند. صفحه نمایش AMOLED سامسونگ از نظر تکنولوژی به روزتر به نظر می‌رسد اما قابلیت True-Tone در پرچمدار اپل این کیفیت را در iPhone X جبران می‌کند. هرچند، هر دو صفحه نمایش در میان گوشی‌های بازار استثنایی به نظر می‌رسند اما نمایشگر iPhone X رنگ‌ها را به صورت دقیق‌تری نسبت به Galaxy Note 9 نمایش می‌دهد و Note 9 رنگ‌ها را عمیق‌تر نشان می‌دهند.

در حالت کلی، سامسونگ با وجود خمیده کردن کناره‌های صفحه نمایش خود و کمتر کردن حاشیه‌های کناری دستگاه خود، شکل مستطیلی بیشتری در صفحه نمایش خود نسبت به iPhone X دارد. هر دو گوشی به دلیل داشتن کناره‌های گرد به راحتی در دست جا می‌شوند اما iPhone X به دلیل کوچکتر بودن و کناره‌های کاملا گرد خود، بهتر در یک دست جا می‌گیرد و قابل مدیریت است. هر دو پرچمدار سامسونگ و اپل از نظر وزن قابل توجه هستند. iPhone X حدود 6.14 اونس وزن دارد و پرچمدار سامسونگ 7 اونس.

مقایسه Galaxy Note 9 با iPhone X؛ جنگ پرچمداران هزار دلاری ////////گزارش پنجشنبه

رابط کاربری و عملکرد

بحث سر بهتر بودن Android و iOS از روز اولی که این دو سیستم عامل شروع به کار کردند، داغ بوده است اما این روزها نکته اصلی آن‌ها مانند تفاوت در سرعت و روان بودن آن‌ها هم قابل چشم‌پوشی است. در عوض نکته اصلی بحث درباره این دو سیستم عامل و شرکت بیشتر به لوازم جانبی و تجربه‌های این دو دستگاه بستگی دارد که با این موضوع می‌توان S-Pen سامسونگ را مطرح کرد.

سامسونگ همراه پرچمدار خود یک وسیله برای نوشتن راحت‌تر ارائه کرده است که علاوه بر نوشتن می‌تواند به عنوان یک کنترل از راه دور برای Galaxy Note 9 مورد استفاده قرار گیرد اما اپل در تولید این نوع وسیله جانبی از رقیب خود، سامسونگ عقب مانده است اگرچه، خبر رسیده است که قرار است برای آیپدهای نسل آینده، قلم‌های هوشمندی ساخته شود. از این نظر iPhoneها باز هم عقب‌تر هستند. سامسونگ علاوه بر S-Pen، قابلیت Samsung DeX را هم به Note 9 خود اضافه کرده است. با این قابلیت، کاربران این فبلت می‌توانند از این گوشی با وصل کردن یک نمایشگر دوم از طریق کابل HDMI برای پروژه‌های دسکتاپی خود استفاده کنند و پر واضح است که خدمات و لوازم جانبی سامسونگ قدرت خود را به رقیب اپلی خود ثابت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: اولین تیزر تبلیغاتی Galaxy Note 9 در تلویزیون +فیلم


همانطور که اشاره شد، عملکرد این دو گوشی در ناوبری معمولی و کاربری آن‌ها از نظر سرعت یکسان هستند و تفاوت زیادی در این دو رقیب دیده نمی‌شود. امکان دارد با رم 6 یا 8 گیگابایتی و چیپست پردازنده Snapdragon 845 یا Exynos 9810 سامسونگ، Note 9 در بنچمارک‌ها امتیاز بیشتری نسبت به iPhone X بگیرد اما کاربران برای مقایسه عملکردی که مد نظر دارند، باید این گوشی‌ها را یک بار امتحان کنند و تصمیم خود را در این زمینه بگیرند.

مقایسه Galaxy Note 9 با iPhone X؛ جنگ پرچمداران هزار دلاری ////////گزارش پنجشنبه

دوربین

دوربین‌های این دو پرچمدار از نظر کیفیت بسیار شبیه یکدیگر هستند اما با نگاه عمیقی به این دوربین آن‌ها می‌توان تنگاتنگ بودن رقابت را برای iPhone X و Galaxy Note 9 را درک کرد. از نظر ویژگی دوربین، Galaxy Note 9 به دو دوربین با یک لنز تله‌فوتوی 12 مگاپیکسلی و لنز واید 12 مگاپیکسلی مجهز است. این لنزها دارای دیافراگم‌های f/1.5 و f/2.4 است. iPhone X هم از نظر سخت‌افزار دوربین خود چیزی کمتر از رقیب خود ندارد و دوربین دوگانه این گوشی دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی معمولی و تله‌فوتو با زوم دو برابری است.

روی کاغذ، هر دو گوشی دوربین‌های دوگانه قدرتمندی دارند. برای تفاوت خیلی عمیق از دوربین این دو دستگاه هم می‌توانید در دیگر سایت‌های تخصصی عکس و فیلم جستجو کنید. دوربین Galaxy Note 9 صحنه‌ها را با رنگ‌های گرم‌تر از iPhone X فیلمبرداری می‌کند اما جزئیات در هر دو دستگاه به صورت کاملا طبیعی ضبط خواهند شد. برنده بین Galaxy Note 9 و iPhone X کاملا بستگی به ترجیحات شخصی دارد که یک کاربر از دوربین گوشی خود درباره نحوه عکسبرداری و فیلمبرداری دارد اما این نکته هم ناگفته نماند که سامسونگ برای پرچمدار خود، توانایی نرم‌افزاری بیشتری را در نظر گرفته است.

مقایسه Galaxy Note 9 با iPhone X؛ جنگ پرچمداران هزار دلاری ////////گزارش پنجشنبه

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت، اگر خواهان یکی از این دو گوشی هستید، انتخاب سختی بین آن‌ها خواهید داشت اما به این نکته توجه کنید که تطبیق‌پذیری Galaxy Note 9 نسبت به iPhone X برای همه کاربران بیشتر است. Note 9 دارای قلم هوشمند S-Pen سامسونگ است که با تجهیز آن به بلوتوث و قابلیت کنترل از راه دور خود، قابلیت‌های جدیدی را علاوه بر یادداشت سریع برای این گوشی فراهم آورده است.

البته، iPhone X و همه دستگاه‌های اپل به در کنار کارایی فوق‌العاده خود، مسائل امنیتی را بیشتر رعایت کرده است و به همین منظور برنامه‌های بومی خود را مورد حمایت بیشتر قرار می‌دهد. iPhone X قابلیت سازگاری با دیگر برندها را ندارد و همین مسئله در شرایط لازم می‌تواند دردسرساز باشد.

روی هم رفته، فاکتورهایی از جمله عملکرد دوربین و باتری می‌توانند، خصوصیاتی برای انتخاب این گوشی‌ها باشند و برای این منظور باید به ویژگی‌های این دو گوشی در زندگی واقعی توجه کرد اما اگر به دنبال یک فبلت می‌گردید که با گوشی‌های زیادی سازگاری داشته باشد، Note 9 تخت پادشاهی را ازآن خود خواهد کرد.

مقایسه Galaxy Note 9 با iPhone X؛ جنگ پرچمداران هزار دلاری ////////گزارش پنجشنبه


بیشتر بخوانید: اندروید، از نسخه اول تا نسخه Pie


گزارش از رامین کیانی

انتهای پیام/

مقایسه پرچمداران سامسونگ و اپل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۶:۳۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
خیلی مقاله کاملی بود واقعا ممنونم ازتون. برای دوستانی که میخوان گوشی ها را راحت با هم مقایسه کنن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی - همدان
۱۲:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
با همه ی اين حرف ها هيچ کدوم از اين گوشی ها نوکيای قديمی 1100 نمی شن!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی - همدان
۱۲:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
با همه ی اين حرف ها هيچ کدوم از اين گوشی ها نوکيای قديمی 1100 نمی شن!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی - همدان
۱۲:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
با همه ی اين حرف ها هيچ کدوم از اين گوشی ها نوکيای قديمی 1100 نمی شن!!!
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
با این وضع قیمتا منم همین نظرو دارم :))
آخرین اخبار