امیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به 64 نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنند

یک مقام مسئول گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون 64 نفر به این بیماری مبتلا شدند که متأسفانه 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به 64 نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنندکریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون 64 نفر به این بیماری مبتلا شدند که متأسفانه 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی، همه ساله با طغیان کنه‌ها در فصل گرما، افرادی که با دام سر و کار دارند بیشتر در معرض در گزش کنه‌ها قرار دارند.

امیری با اشاره به اینکه احتمال طغیان کنه در شهریور ماه وجود ندارد، افزود: در فصل بهار و تابستان به دلیل فصل گرما احتمال طغیان کنه‌ها وجود دارد  و با خنکی هوا به دلیل کاهش فعالیت کنه‌ها، احتمال انتقال بیماری کمتر شود.


بیشتر بخوانید: تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو به 50 نفر رسید/ گزارشی از شیوع بیماری در استان تهران نداشتیم


به گفته این مقام مسئول سال گذشته با وجود سرمای شدید در زمستان 200 نفر در افغانستان به  بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با این وجود احتمال طغیان کنه‌ها  و بیماری تب کریمه کنگو در طول سال دور از انتظار نیست.

وی در پایان در توصیه‌ای به خانوارها گفت: به افراد توصیه می‌شود در عید قربان از ذبح و کشتار دام در معابر و منازل خود به دلیل بیماری مشترک میان دام و انسان به ویژه کریمه کنگو اجتناب کنند و حتما در مراکز مجاز و کشتارگاه‌ها اقدام به کشتار دام کنند و سپس پس از نگهداری 24 ساعته گوشت در اتاق پیشرد اقدام به عرضه محصول کنند.

انتهای پیام/

احتمال طغیان بیماری تب کریمه کنگو در طول سال وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار