عقبایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجرای بخشنامه‌های دستوری نرخ اجاره را کاهش نمی‌دهد/ مهاجرت مستأجران به حاشیه‌ شهرها

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: بخش نامه‌ها و ابلاغیه‌های دستوری تنها در کوتاه مدت برای بازار اجاره پاسخگوست.

کباری////اجرای بخش‌نامه‌های دستوری نرخ اجاره را کاهش نمی‌دهد/ مهاجرت مستأجران به حاشیه‌ شهرهاحسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بازار اجاره تابعی از بازار خرید و فروش است، گفت: افزایش 50 درصدی قیمت مسکن طی چند سال گذشته و رشد نرخ  تورم  زمینه‌ساز  افزایش قیمت‌های اجاره شده  است.

وی ادامه داد: همواره در فصل تابستان شاهد رشد صعودی قیمت‌های اجاره هستیم، اما با نزدیک شدن به فصل مدارس قیمت‌ها در این بخش کاهش می‌یابد.

عقبایی از افزایش قیمت اجاره‌ها در شهر تهران نسبت به سایر شهرها خبر داد و گفت: به دلیل رشد نامتعارف قیمت‌ها در استان تهران برخی از مستأجران به مناطق پایین‌تر و مستأجرانی که در مناطق پایین‌تر بودند به خارج از شهرها مهاجرت کرده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران اظهار کرد: با ابلاغیه‌ و بخشنامه‌های دستوری نمی‌توانیم قیمت‌های اجاره را کنترل کنیم و اجرایی شدن این بخشنامه‌ها تنها در بازه زمانی کوتاه پاسخگو است در نتیجه باید دولت اقدامات عملی در این بخش را اجرایی کند.

وی، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا،‌ افزایش نرخ تسهیلات و همچنین ساخت مسکن‌های استیجاری را از مهم‌ترین عوامل بهبود وضعیت بازار اجاره دانست و افزود: دولت تنها با اجرای راهکارهای عملیاتی می‌تواند وضعیت این بازار را بهبود بخشد.

طبق آمارهای  منتشر شده بانک مرکزی در تیر ماه سال 1397، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 13.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.2 و 7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در خرداد ماه  69.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل  7.1 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین  در چهار ماهه نخست سال 1397، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 52.6هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، 1.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


بازار مسکن نیازمند راهکارهای عملیاتی است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
دولت چرا هیچ نظارت و اقدامی ندارد معلومه قیمت مسکن 50٪گران میشود یا اجاره اش 60٪گران میشود دولت باید وام به ساخت بدهد وقیمت را طبق منطقه نظارت کند نه اینکه وام به دست مردم بده وام دست مردم دادن مردم را بیشتر بیچاره میکنه ومشکلی هم برطرف نمیشه وام را 100میلیون کارمزد کم میشه14میلیون در اولین قدم میمونه 86میلیون وبا سود 18٪وحالا بخش ضامن باید کارمند رسمی باشه که بیچاره کننده است مگه گیر میداداخه مه موقعی که سند خانه میره در رهن بانک که هیچ گونه جای فرار نداری چرا باید ضامن کارمند رسمی بخواهند شرم اور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
کلا به این نتیجه رسیده ام در این کشور باید بی محابا باقاطعیت و در اسرع وقت با متخلفین برخورد کرد وگرنه همین متخلفین باعث عذاب ملت میشوند! مصلحت معنی ندارد قاطعیت جواب میدهد و بس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
پیشنهاد میکنم از جوا‌نهای وام اولی تهران که هنوز نتوانسته‌اند خرید کنند گزارش تهیه کنید و بخصوص از آنهایی که خرید کرده‌اند اما راضی نبوده‌اند و ناچارا خانه نامناسب با قیمت بالا خریده‌اند! لطفا خواهشا درد مردم تهران در مورد موضوع مسکن را بشنوید و بنویسید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
بله. در قالب یک جدول بیاورید که کدام مناطق تهران خرید بیشتر داشته و چنددرصد از وام اولیها انصافا از خریدشان راضی بوده اند! تحلیل خوبی میشه انجام داد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم یک سری جوان خوش فکر بیایند استارت آپی راه بیندازند همانطور که بساط آژانس ماشین جمع شد بساط دلال بازیهای ملک را هم جمع کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم یک سری جوان خوش فکر بیایند استارت آپی راه بیندازند همانطور که بساط آژانس ماشین جمع شد بساط دلال بازیهای ملک را هم جمع کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
باز هم این آقا در مورد افزایش نرخ "تسهیلات" صحبت کرد! ما ملت اگر وام نخواهیم چه کسی را ببینیم؟! همین وام مسکن یکم بستر افزایش قیمتهای زیر 15 سال و طمع فروشنده ها و دلالان را فراهم کرد! تا کی ما باید با زیر بار قرض رفتن هزینه سوء مدیریت دولت در نظارت قاطع بر بازارمسکن و هزینه طمع سازنده ها و فروشنده ها را بدهیم؟! یک سازوکار نظارتی و قاطعانه بر قیمتگذاری مسکن نیاز است، بسیاری از آپارتمانهای بی کیفیت تهران اصلا ارزش این قیمتهای فعلی را ندارند نه از نظر فنی و نه از نظر عرفی! قیمتها سلیقه ای شده! این درست نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
احسنت! صحیح است صحیح است.
آخرین اخبار