مدیرکل راه آهن یزد :

راه آهن دخالتی در تعیین قیمت‌ها ندارد

مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه نرخ‌های بخش خصوصی و مالکان واگن‌ها بر اساس افزایش هزینه‌هاست، گفت: راه آهن دخالتی در تعیین قیمت‌ها ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مصطفی داوودی مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه قیمت بلیط قطار از سال ۹۳ - ۹۴ افزایش زیادی نداشته ، گفت: در سال ۱۳۹۷ تقریبا به دلیل انباشت هزینه ها، قیمت‌ها حدود ۲۰ درصد رشد داشت که از سوی بخش خصوصی اعمال می‌شود.

وی افزود: راه آهن دخالتی در تعیین قیمت‌ها ندارد و نرخ‌های بخش خصوصی و مالکان واگن‌ها براساس افزایش هزینه‌ها است.

وی با بیان اینکه قیمت واگن‌ها بر اساس ارز محاسبه می‌شود،گفت: با این وجود افزایش قیمت‌ها هم در کمیته نرخ گذاری باید مصوب شود.

داوودی یادآوری کرد : البته در حوزه حمل بار از سال ۱۳۹۲ تاکنون افزایش هزینه‌ها و قیمت‌ها اعمال نشده است.

مدیرکل راه آهن یزد در ادامه با بیان اینکه این مجموعه بالاترین عملکرد را در کشور دارد، افزود: این استان با وجودی که تنها هفت درصد امکانات راه آهن را دارد، پارسال ۳۶ درصد حجم جابجایی‌های راه آهن کشور مربوط به یزد است.

بیش از پنج میلیون مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها تخلیه شد

وی تصریح کرد: در سه ماهه امسال هم پنج میلیون و ۶۸۳ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها در راه آهن بارگیری و تخلیه شد.

این مسئول ادامه داد: از این میزان چهار میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۸۴ تن مواد معدنی، کنستانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران بافق، گندله سازی اردکان و مجتمع معدنی و صنعتی چادر ملو شهرستان اردکان بود که بارگیری شد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در همین زمان، ۹ درصد رشد دارد.

داوودی یادآوری کرد: این مجموعه در تن کیلومتر بارخالص حمل شده نیز ۱۴ درصد و در تن کیلومتر مبدا ـ. مقصد، سه درصد افزایش عملکرد داشت و از این لحاظ امسال رتبه نخست ملی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار