آذربایجان شرقی پیشگام در جذب ظرفیت ایرانیان خارج از کشور

رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور گفت: برداشت وزارت امور خارجه کشورمان این است که آذربایجان شرقی و تبریز در استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور جزو پیشگامان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر محمدی رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور  در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به امواج مهاجرت نیرو‌های فکری و سرمایه‌ها به خارج از کشور در سالیان مختلف اظهار داشت: واقعیت این است که باید نسبت به حضور و فعالیت ایرانیان در کشور‌های مختلف به عنوان فرصت نگاه کنیم.

وی افزود: آذربایجانی‌ها به همراه سایر هموطنان خارج از کشور در بیش از ۱۲۰ کشور خارجی حضور دارند و غالب هموطنان آذربایجانی ساکن در خارج از کشور در حوزه‌های علمی، فنی، صنعتی و سرمایه گذاری، موفق و تاثیرگذار هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: ارزش افزوده‌ای که ایرانیان در خارج از کشور ایجاد می‌کنند، بسیار بالاست و به همین دلیل باید با ایجاد زمینه‌های لازم به دنبال جلب و جذب مشارکت آنان در توسعه اقتصادی کشور باشیم.

وی فعالیت خیریه‌های مختلف در تبریز را شاخص بسیار مهمی برای این شهر دانست و گفت: در حوزه‌های مدرسه سازی و بخصوص سلامت، سرمایه گذاری خوبی توسط تبریزی‌های ساکن خارج از کشور در این شهر انجام گرفته است.

محمدی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شورای شهر، شهرداری، استانداری، همچنین بازار تبریز، بخش خصوصی و فرهیختگان استان در جذب سرمایه گذاری آذربایجانی‌ها و تبریزی‌های خارج از کشور تاکید کرد.

شهردار تبریز هم در این دیدار بر ضرورت توجه به اقتصاد شهری و توسعه اقتصادی شهر با کمک گرفتن از سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور تاکید کرد.

ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه اقتصاد شهر در کنار دیگر وظایف ۲۸ گانه شهرداری هاست، گفت: ما مجبوریم به سمت افزایش درآمد سرانه شهروندان تبریز حرکت کنیم و در این راستا جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری از مهمترین راه‌ها برای افزایش سرانه درآمد شهروندان است.

وی دیگر زمینه مهم برای افزایش درآمد شهر را جذب سرمایه گذار دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت گردشگری ۲ بال مورد نیاز برای پرواز به سمت توسعه شهر است.

شهین باهر افزود: تمام سعی و تلاش مدیریت شهری بر این استوار است که در دو حوزه مورد اشاره اثرگذار باشد و از ابتدای کار در این دو حوزه نیز سعی در کاهش ضریب ریسک کرده ایم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور افزود: وضعیت اقتصادی امروز کشور و تبریز ایجاب می‌کند که به سمت جذب سرمایه همشهریان خارج از کشور برویم.

شهین باهر با تاکید بر ضرورت و اهمیت جذب سرمایه گذاران تبریزی ساکن در خارج از کشور گفت: تبریزی‌ها و آذربایجانی‌های ساکن خارج از کشور فضای اقتصادی و فعالیت شهر تبریز را می‌شناسند و به تبریز تعصب دارند که باید بتوانیم از این ۲ مزیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

شهردار تبریز گفت: سرمایه گذاران بسیاری از تبریز در خارج از کشور حضور دارند که در حوزه تجارت و صنعت در این کشور‌ها فعالیت می‌کنند و آمار‌های غیر رسمی حکایت از این دارد که برخی از فعالان اقتصادی تبریزی الاصل در برخی کشور‌ها جزو ۱۰ نفر اول هستند.

وی افزود: حضور و فعالیت تجار، سرمایه گذاران و صنعتگران تبریز در کشور‌های مختلف ظرفیت بزرگی برای ماست تا با جذب و جلب مشارکت آنان برای سرمایه گذاری در شهر برای توسعه تبریز قدم برداریم و در این راستا باید از صاحبان سرمایه خارج از کشور دعوت کنیم تا به اقتصاد شهرشان کمک کنند.

شهردار تبریز با تقدیر از حضور رئیس دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور در تبریز اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت‌های وزرات امور خارجه و شورای ایرانیان خارج از کشور می‌تواندکمک اساسی به جذب سرمایه گذاران تبریزی و آذربایجانی خارج از کشور باشد.

 

منبع: ایرنا


انتهای پیام /ی

 

جذب سرمایه گذاران خارجی در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار