​معاون رئیس جمهور در مشهد :

سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور افزایش یافته است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور ۵۹ درصد افزایش یافته است.

دردو سال اخیر سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور افزایش یافته است
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهور در امور بانوان و زنان در  در دیدار استاندار خراسان رضوی گفت:میزان کارآفرینی و تداوم کسب و کار در بانوان هم در مقایسه با آقایان بیشتر بوده است
 
وی افزود: این مهم به دلیل مداومت آنان در پیگیری ها، کم توقع بودن و ساختن با حداقل‌ها و نیز راه اندازی مشاغل عموما از خانه و در قالب مشاغل خانگی است.

رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: به منظور اثر بخشی بیشتر، پیشنهاد می‌شود معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نهادی را به منظور مشاوره برای اجرای طرح‌های اقتصادی زنان سرپرست خانوار از تکمیل زنجیره تولید تا فروش و بازاریابی ایجاد کند.

وی با اشاره به تخصیص ۳۰۵ میلیارد تومان از سهمیه ۶۱۰ میلیارد تومانی سهمیه تسهیلات مشاغل روستایی به بانک‌های عامل استان، گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی در روستا‌ها زمینه و ظرفیت مهاجرا معکوس آنان از شهر‌ها به روستا‌ها را فراهم کرده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: علی رغم کاهش جمعیت روستایی کشور، به مدد رسیدگی همه جانبه به روستاها، این میزان در خراسان رضوی کاهش که نداشته هیچ، بلکه با رشد ۶ دهم درصدی مواجه بوده است.

رشیدیان، آموزش برای ایجاد اشتغال در حوزه زنان و مردان را یک ضرورت دانست و افزود: قرار نیست تنها با توزیع پول و پرداخت تسهیلات مشاغلی ایجاد شود که پایداری و ماندگاری ندارد و منابع کشور هدر برود.
 
انتهای پیام//ا.س
 

دیدار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و زنان با استاندار خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.