ارتقا تولید و بهره وری با توانمندسازی آبزی پروران

رﺋیس گروه آموزش و ترویج شیلات مازندران گفت: با انتقال دانش فنی و توانمندسازی آبزی پروران تولید و بهره وری ارتقا خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، سیدولی اله صالحی میر رﺋیس گروه آموزش و ترویج شیلات مازندران در کارگاه آموزشی ماهیان خاویاری گفت: پرورش ماهیان خاویاری، تولید گوشت و استحصال خاویار از برنامه‌های محوری سازمان شیلات ایران و از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان است.

وی افزود: پرورش این نوع ماهیان در زمین‌های ساحلی با استفاده از آب دریا در استان‌های شمالی مناسب اجرای طرح‌های تکثیرو پرورش ماهیان خاویاری و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد است.

صالحی میر گفت: با توجه به ظرفیت‌ها توجه به آموزش تولیدکنندگان و بهره برداران یکی از اصول محوری آموزش و ترویج شیلات است که با انتقال دانش فنی و توانمندسازی آبزی پروران تولید و بهره وری ارتقا خواهد یافت.

رﺋیس گروه آموزش و ترویج شیلات مازندران افزود: این کارگاه آموزشی با حضور پرورش دهندگان ماهیان خاویاری استان‌های گیلان، گلستان و مازندران درسالن اجتماعات این اداره کل در شهرستان بابلسر به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

وی گفت: مدرسان دوره از موسسه تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری در باره اصول پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری از مرحله لارو تا مولدسازی، کیفیت آب مورد نیاز، نصب میکروچیب (پلاک گذاری) لاپروسکوپی و سونوگرافی برای تعیین جنسیت ماهیان خاویاری، یافته‌های علمی نوین را ارائه می‌کنند.

 

افزایش ۲ هزار تنی گوشت خاویار پرورشی در مازندران

ولی اله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  به فعالیت ۱۸ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان اشاره کرد و گفت: سالانه دو هزار و ۵۰۰تن گوشت ماهیان خاویاری و ۳۲ تن خاویار پرورشی در استان تولید می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال تولید گوشت ماهیان خاویاری به بیش از دو هزار تن گوشت و دو هزار و ۵۰۰کیلوگرم خاویارپرورشی افزایش یابد.


انتهای پیام/آ


آبزی پروران شمال توانمند می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.