آماده‌باش ۸۰ اکیپ دامپزشکی همزمان با عید قربان در آذربایجان‌غربی

همزمان با عید قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در این روز، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان غربی توسط ۸۰ اکیپ ثابت و سیار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ کامیار داهیم، مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با اشاره به انجام سنت حسنه قربانی در روز عید قربان، از نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی توسط ۸۰ اکیپ ثابت و سیار خبر داد.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عمومی، اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی‌های بعمل آمده با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، امامان جمعه و جماعات و با به کارگیری بیش از ۱۶۴ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۸۰ اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی (۲۹ اکیپ ثابت و ۵۱ اکیپ سیار) درسطح استان آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی (گاو، گوسفند و بز) جهت نظارت بر ذبح آن‌ها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان به‌طور رایگان است.

داهیم گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افرادسودجو و فرصت‌طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهار راه‌های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می‌نمایند، لذا توصیه می‌شود شهروندان گرامی دام‌های قربانی خود را ترجیحا در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح نمایید.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بدیهی است اکیپ‌های سیار کنترل بهداشتی شبکه‌های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند نمود.

یادآور می‌شود، ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و شماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان هستند.


انتهای پیام/ی

 

عید قربان و ذبح دام

برچسب ها: حج 97 ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.