۱۰۰ هزار راس دام مورد نیاز سیستان و بلوچستان برای عید قربان تامین می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال پیش بینی می‌شود تا بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک مورد نیاز استان برای عید قربان از داخل کشور تامین شود.

حسین سرابندی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: شهرستان زاهدان بیشترین مصرف کننده خرید دام برای عید سعید قربان است که پیش بینی نیاز زاهدان در این ایام ۱۰۰ هزار راس دام سبک است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه برای تامین دام مورد نیاز برای عید سعید قربان در شهرستان‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و در سایر شهرستان‌ها دام به اندازه نیاز مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکلی در تأمین دام زنده برای ایام عید قربان وجود ندارد افزود:با توجه به بازدید‌های میدانی که صورت گرفته تمامی میادین عرضه دام زاهدان مملو از دام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سرابندی گفت: با توجه به تمهیداتی که با اداره کل دامپزشکی و سازمان امور عشایر استان صورت گرفته در این ایام دام سبک از سایر استان‌های همجوار شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان به استان وارد می‌شود که در این راستا تاکنون ۶ هزار راس دام به استان وارد شده است.

وی تصریح کرد: سازمان امور عشایر استان هم حدود ۳۰ هزار راس دام سبک را برای عرضه در ایام عید سعید قربان در نظر گرفته که دام‌های قابل عرضه از نظر کنترل‌های بهداشتی نیز مورد تائید کارشناسان دامپزشکی استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در روز عید سعید قربان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان بر روند چگونگی فروش و عرضه دام زنده نظارت کامل خواهند داشت.

انتهای پیام/گ

تامین دام عید قربان در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار