نظارت اکیپ های بهداشتی دامپزشکی بر ذبح دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تشکیل و فعالیت 110 اکیپ بهداشتی ثابت و سیار در سطح استان به منظور نظارت بر ذبح و سلامت دام در عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به تشکیل و فعالیت 110 اکیپ بهداشتی ثابت و سیار در سطح استان به منظور نظارت بر ذبح و سلامت دام در عید قربان بیان داشت: در اکیپ های مذکور 17 دامپزشک، 16 ناظر شرعی و 115 بازرس بهداشتی با هدف اطمینان از سلامت دام در مناطق تعیین شده در استان به وظایف خود عمل می کنند.

وی با بیان اینکه در کلانشهر اهواز میزان ذبح دام در عید قربان بیش تر از سایر شهرهای استان است، تصریح کرد: با همکاری شهرداری سکوهایی در مناطق مختلف این شهر جانمایی شده تا مردم دام خود را در آنجا ذبح نمایند.

کنارکوهی اذعان داشت: علاوه بر تمهیداتی که برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شده، همه کشتارگاه های استان در روز چهارشنبه 31 مرداد ماه روز عید قربان، به عنوان یک روز کاری از ساعت 7 تا 13 ظهر فعال خواهند بود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه افزود: خدمات ارائه شده در روز عید قربان به کسانی که دام خود را در کشتارگاه های مجاز استان ذبح می کنند رایگان است.

این مقام مسئول به همه شهروندان توصیه کرد از اقدام به کشتار دام در منازل خودداری کرده و دام خود را از مراکز مجاز خریداری و گوشت قربانی را پس از 24 ساعت نگهداری در یخچال مصرف کنند و با توجه به گرمای هوا و احتمال رشد انگل، از نگهداری گوشت در خارج از یخچال خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

کشتار دام زیر ذره بین اکیپ های بهداشتی

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.