انهدام باند قاچاق چوب درختان جنگلی در شیراز/توقیف ۲۰ تن چوب قاچاق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه قضایی محموله بزرگ قاچاق چوب‌های جنگلی در شیراز کشف و یک باند قاچاق این کالا منهدم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمود طهماسبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی باند قاچاق چوب درختان جنگلی در شیراز شناسایی و متلاشی شد، گفت: از این باند حدود ۲۰ تن چوب قاچاق کشف و ضبط شد.

وی افزود: اعضای این باند، چوب قاچاق جنگلی را از شهرستان‌ها، استان‌های همجوار و به طور خاص شهرستان گچساران به شهرستان شیراز منتقل می‌کردند.

طهماسبی بیان کرد: این باند، چوب های قاچاق را در گاوداری‌های اطراف شیراز و در منطقه «تفیهان»، «سلطان آباد» و «کرونی» دپو و در همین نقاط به زغال تبدیل می‌کردند.

وی افزود: با هماهنگی معاون دادستان دستور قضایی برای دستگیری این باند صادر، چوپ‌های دپو شده توقیف و فرد خاطی بازداشت و به محاکم قضائی معرفی شد.

طهماسبی با بیان اینکه افراد این باند شناسایی شده‌اند و مشخص شد که یکی از افراد اصلی این باند از اتباع بیگانه است، افزود: این پرونده در شعبه ۲۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز تحت رسیدگی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا مواجهه با موارد مشکوک در خصوص حمل ذغال یا چوب‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

در شهرستان شیراز چهار گروه حفاظت از منابع طبیعی فعالیت دارند که به صورت شبانه‌روزی از عرصه‌های منابع طبیعی محافظت می کنند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/ر

توقیف ۲۰ تن چوب قاچاق در شیراز

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.