معاون رئیس جمهور:

نادیده گرفتن سرمایه‌های روستایی آفت توسعه است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: شروع توسعه از منظر من روستا‌ها است، چون در همه دنیا بحث می‌شود که پایلوت اجرای طرح‌ها در مکان‌های کوچک باشد که روستا‌ها دارای چنین شرایطی هست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابوالفضل رضوی عصر امروز در نشست با جوانان ایده‌پرداز روستایی استان گلستان، اظهار کرد: توسعه فرآیندی مستمر، برنامه‌ای هدف‌دار، جمعی و مشارکتی با توقف‌ناپذیری به منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد جامعه است.

وی اضافه کرد: زمان توسعه زمانی است که مردم آموزش دیده باشند و اراده برای هدف مورد نظر وجود داشته باشد و آموزش در توسعه حرف اول را می‌زند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اظهار کرد: مکان شروع توسعه از منظر من روستا‌ها است، چون در همه دنیا بحث می‌شود که پایلوت اجرای طرح‌ها در مکان‌های کوچک باشد که روستا‌ها دارای مکان‌های کوچک و دارای افراد آموزش‌پذیر و با انگیزه رشد و پیشرفت است.

رضوی گفت: توسعه روستایی نیاز مبرم و حیاتی کشور است و بالای ۵۰ درصد از وسعت کشور ایران در اختیار روستاییان است، ۲۱ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی کشور است که عدد مطلق روستاییان کشور از سال ۱۳۵۵ تا امروز یکی است، اما درصد آن تفاوت کرده است.

وی ادامه داد: فراموشی سرمایه‌های روستاییان یکی از آفت‌های توسعه در کشور بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: امروز سرمایه‌های روستاییان برای ما ناملموس است در حالی که ۵۰ سال گذشته سرمایه‌های روستاییان ملموس بوده است.

رضوی گفت: سرمایه پوشاک، غذا و ورزش در استان گلستان یکی از مسائل بزرگ درآمدزایی است که باید احیا و زنده شود و بسیاری از کار‌هایی که در روستا‌ها انجام می‌شود برای نسل امروز نو و جدید است.

وی با تاکید لزوم طراحی نرم‌افزار تلفن همراه گردشگری، روستایی، صنایع دستی و غذا‌های سنتی در استان گلستان، تاکید کرد: نیاز است است یک سازمان مردم نهاد پیشتاز توسعه روستایی در استان تشکیل شود تا هر هفته پیشنهاد‌ها و وضعیت استان را به ما گزارش دهد تا دو طرف نسبت به ظرفیت‌ها آشنایی بیشتر پیدا کنیم و بتوانیم در کنار هم استان و کشور را به سمت پیشرفت بیشتر حرکت دهیم.

وی تصریح کرد: در کشور مشارکت حرف اول را برای پایداری توسعه می‌زند و اگر مشارکت نکنیم و اولویت را رقابت قرار دهیم شاید شروع خوبی داشته باشیم، اما تداوم کار و پایان خوبی را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/پ

شروع توسعه از روستا‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.