لزوم وجود تصفیه خانه پساب شهری در شهرهای ایلام

معاون عمرانی استانداری ایلام از ضرورت اجرای تصفیه خانه پساب شهری در شهرهای ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد کرمی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استا با اشاره به فعالیت های بسیار خوبی در شرکت آب و فاضلاب شهری در استان انجام شده تصریح کرد: به رغم این فعالیت ها ما هنوز در پنج شهر استان بحث شبکه فاضلاب را داریم و استفاده از پساب فاضلاب شهری در صنعت ایجاد این شبکه ها و اجرای تصفیه خانه پساب شهری را توجیه پذیر می کند و باید از بخش خصوصی در این خصوص کمک گرفت.

وی با تأکید لزوم اجرای بهینه آبیاری در بخش کشاورزی ابراز داشت: باید برای بالابردن راندمان و افزایش بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی با اختصاص اعتبارات مورد نیاز در زمینه آموزش و ترویج آبیاری بهینه اقدام نمود.

کرمی به برنامه ریزی در بحث تفکیک آب شهری و آب شرب در استان اشاره داشت و افزود: شهرداری های استان ملزم شده اند که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به مقوله مهم آب که مایه حیات است و اگر نباشد زندگی در کره زمین مقدور نخواهد بود بیان داشت: از ۳ درصد آب قابل استفاده در جهان ۵۰ درصد آن در چند کشور قرار دارد و مابقی کشورهای جهان فقط از ۵۰ درصد آب قابل استفاده در جهان می توانند استفاده کنند که این آمار نشان دهنده حساسیت مصرف آب و مدیریت در منابع آب است.

معاون استاندار ایلام به اقلیم کشور و قرار گرفتن آن در منطقه خشک و نیمه خشک اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور بیش از ۷۰ آب تبخیر می شود و فقط می توان از ۳۰ درصد آب موجود در کشور استفاده کرد .

انتهای پیام/ب

تصفیه خانه پساب شهری در شهرهای ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.