مطالعات آبخیزداری و پدافندی سد نهب انجام شده است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: پروژه ملی سد نهب در وزارت نیرو تصویب و مطالعات آبخیزداری و پدافندی آن انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛  فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: پروژه سد نهب ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به حق آبه استان از شاهرود افزود: طی مصوبه متعلق به ۱۰ سال پیش اراضی حاشیه شاهرود در الموت و طارم حق آبه ۲۵ میلیون مترمکعبی از این دریاچه داشته اند که به دلیل بحران‌های آبی با مصوبه وزارت نیرو این حق برداشت متوقف شده بود که هم اکنون در حال پیگیری برای بازگردندان این حق آبه هستیم.

فرخ زاد با اشاره به ۴۰۰ طرح نیمه تمام در استان گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی به اجرای پل امام رضا (ع) در شهر قزوین اشاره کرد و افزود: این پل براساس طرح جامع ترافیکی که در مجامع استانی و عالی تصویب شده است با سرمایه گذاری شهرداری انجام شد و هم اکنون ۸۰۰ متر مسیر این پل باقی مانده است که بخشی از آن میان باغات سنتی عبور می‌کند.

فرخ زاد ادامه داد:شهرداری قزوین به دلیل ارزش بالای باغستان‌های سنتی اعلام کرده است که تا رسیدن به یک تصمیم جامع برای ادامه مسیر این پل اقدام نخواهد کرد و، چون این پل نقش پررنگی در ساماندهی ترافیک شهر و اتصال شمال به جنوب ایفا خواهد کرد باید تصمیمی جامع را در این خصوص اتخاذ نمود.

وی با اشاره به پروژه کمربندی خرمشهر به آبیک که از شرکت گوشت زیاران می‌گذرد افزود:این پروژه زمانی به اجرا درآمد که شرکت گوشت زیاران فعال نبود، ولی بعد از فعالیت این شرکت و درخواست سرمایه گذار برای تغییر و اصلاحلات لازم در این پروژه اقدام شد.

معاون استاندار اضافه کرد: در پروژه رحیم آباد- کلاچای نیز قسمتی از پروژه از تقاطع شاهرود تا سپارده که مطالعات زیست محیطی نداشت تعطیل شد، اما اعتبار آن با توافق اداره منابع طبیعی و محیط زیست برای تکمیل بخشی از این راه از قزوین تا سه راهی میزوج اختصاص داده شد.

فرخ زاد ادامه داد: هم اکنون این پروژه از امامزاده باراجین تا میزوج فعال است و تکمیل مابقی پروژه به انجام مطالعات زیست محیطی منوط شده است.

معاون عمرانی استاندار افزود: میزان مشارکت دولت در این طرح از ۳۰ به ۷۰ درصد تغییر یافت.

وی درباره اطلاع رسانی مصوبات کمیسیون ماده پنج افزود: حضور مستمر خبرنگاران در جلسات این کمیسیون مجاز نیست، ولی باید مصوبات آن در سایت راه و شهرسازی استان به عنوان دبیرخانه درج شود.

فرخزاد با اشاره به مشکلات تعاونی‌های مسکن در استان گفت: حدود ۳۰ تعاونی در نزدیک و حریم قزوین با حدود ۱۵ هزار عضو فعالیت دارد که برای حل مشکلات آن‌ها جلسات متعددی برگزار شده است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت افزود:پروژه‌های بزرگی در استان از قبیل: نیروگاه بادی سیاه پوش با سه هزار میلیارد ریال و هتل بغدادی با ۱۵۰ میلیارد ریال به زودی به بهره برداری می‌رسند.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری بعد از چندین سال وقفه و واگذاری تالار شهر به شهرداری و شورای قزوین با ۱۰۰ میلیارد ریال مصالح پای کار و پیشرفت ۳۰ درصدی نیز از جمله طرح‌هایی هستند که باید از آن‌ها نام برد.

فرخ زاد در مورد پروژه قطار شهری هم گفت: قطار شهری قزوین به هشتگرد در حال پیگیری و بازنگری است و در طرح کوتاه مدت از خط راه آهن قروین به هشتگرد قدیم استفاده خواهد شد تا طرح بلند مدت اجرا شود.

وی با اشاره به کمک‌های دولت به شهرداری‌ها افزود:در سال گذشته از محل ارزش افزوده ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد و ۱۷ شهرداری استان تا ۹۰ درصد هزینه‌های خود را از این محل پرداخت می‌کنند.

وی افزود: امسال برای پرداخت مطالبات شهرداری‌ها اوراق خزانه و تسویه پیش بینی شده است و آماده هستیم هرچقدر مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها باشد پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

وجود چهارصد طرح نیمه تمام در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.