میرلوحی مطرح کرد؛

ضرورت جلوگیری از انتخاب یک فرد در چند هیئت مدیره

عضو شورای شهر تهران گفت: باید از انتخاب یک فرد برای حضور در چند هیئت مدیره خودداری شود.

ضرورت جلوگیری از انتخاب یک فرد در چند هیئت مدیرهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با ارائه سه تذکر به شهرداری تهران  اظهار داشت: باید هر چه سریعتر نسبت به برگزاری انتخابات هیئت مدیره‌ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: علی رغم اینکه از تاریخ مقرر عبور کرده‌ایم، هنوز برخی از هیئت مدیره‌ها انتخاب نشده‌اند و یا همان هیئت مدیره‌های قبلی در حال فعالیت هستند که باید در انتخاب مجدد آن‌ها سرعت بخشید.

میرلوحی با اشاره به حضور برخی افراد در چندین هیأت مدیره گفت: باید از انتخاب یک فرد برای حضور در چند هیأت مدیره جلوگیری شود، مگر آن که آن شخص به لحاظ مدیریتی مجبور به حضور در چند هیئت مدیره باشد.

وی در تذکر بعدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت از ترک تشریفات در برخی قراردادهای شهری انتقاد کرد و گفت: در این شرایط برخی شرکت‌ها با ترک تشریفات اقدام به عقد قراردادهای مالی می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته صلاحیت پیمانکاران بر اساس کیفیت‌ سنجی انجام می‌شد، افزود: در چند سال اخیر این موضوع بر اساس رانت انجام شده است و شرکت‌های دیگر نمی‌توانند وارد رقابت شوند.

میرلوحی با تأکید بر ضرورت حفظ برابری فرصت برای مؤسسات و پیمانکاران در شهرداری تصریح کرد: شهرداری باید این موضوع را دوباره بررسی کند و اگر قرار است دلیلی ارائه دهد، تنها برای حفظ حق برابر مؤسسات برای شرکت در رقابت اخذ پیمان می‌تواند از شهرداری باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار