افزایش تعداد مدارس در گلستان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تعداد کل مدارس گلستان از ۲ هزار و ۵۴۰ به ۲هزارو ۵۸۰ عدد رسیده است.

نظر نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت: ۴۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی به مدارس کل استان گلستان، اضافه شده است.

نظرنژاد گفت:تعداد کل دانش آموزان گلستان ۳۵۵هزار نفر است که نسبت به سال گذشته ۲۰هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود:شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس بیشترین تراکم دانش آموز را دارند که ۴۴درصد کل دانش آموزان استان رو به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین ادامه داد:تعداد آموزشگاه‌های مدارس دولتی در استان ۲هزار و ۱۵۶مورد بوده که امسال به ۲هزارو ۱۸۰مورد رسیده است.

نظر نژاد گفت: آمار مدارس غیر دولتی نیز در سال گذشته 384 مورد بوده که امسال به400 مورد افزایش می یابد.
 
وی افزود: در استان گلستان 756 کلاس ابتدایی مختلط وجود دارد که برخی از این کلاس ها حتی با 3 دانش آموز برگزار می شود.
 
نظر نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان درباره آسیب های اجتماعی کلاس های مختلط گفت: ما 39 آموزشگاه در استان داریم که دانش آموز زیر ده نفر دارند و اکثر آنها در مناطق کوهستانی و روستایی است که خانواده ها در این روستاها اغلب فامیل و آشنا هستنداز این حیث نگرانی ما کمتر هواهد بود.
 
وی در باره آمار کلاس ای درس در مراکز دولتی گفت: 11 هزار و 614 کلاس در مراکز دولتی داشتیم که در سال تحصیلی جدید این آمار به 12 هزار و 400 کلاس افزایش خواهد یافت.
 
نظر نژاد ادامه داد: تعداد نیرو های رسمی ما در این اداره کل در بخش مردان 10 هزار و 331 نفر و 9 هزار و 409 نفر خانم هستند .
 
وی گفت: تعداد نیرو های قرار دادی 207 نفر ، حق التدریس 873 نفر و سرباز معلم 167 نفر هستند.
 
وی همچنین در خصوص ورودی دانشگاه فرهنگیان گفت: حداکثر سن متقاضیان باید 22 سال و معدل کل دوره متوسطه اول ، دوم و سوم باید  15  و کسب حداقل نمره علمی 6 هزار و 500 باشد.
 
وی همچنین درباره پذیرش در دانشگاه فرهنگیان گفت: تعداد پذیرفته شدگان امسال به 660 نفر رسید که سال قبل فقط 475 مورد بوده است.
 
نظر نژاد افزود: از این تعداد پذیرفته شده تعداد 642 نفر در دانشگاه فرهنگیان و بقیه در دانشگاه شهید رجایی تحصیل می کنند.
 
وی گفت: از روز پنجشنبه معاینات پزشکی در درمانگاه فرهنگیان گرگان آغاز می شود و از 30 مرداد تا 10 شهریور هم مصاحبه ادامه خواهد داشت.
 
نظر نژاد افزود: تعداد کل مصاحبه شوندگان هزار و 284 نفر هستند.
 

انتهای پیام /ح
 
 

افزایش مدارس دولتی و غیر دولتی در گلستان

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.