فوتبال قم در آستانه ی نابودی

چندی است آرامش حتی به صورت موقتی مهمان فوتبال قم نشده و عملکرد ضعیف این هیئت نشان می‌دهد متولی آن رو به خداحافظی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ در دو سال اخیر نام هیئت فوتبال قم از ورزش قم بلند آوازه‌تر بوده و هرچه طی ده سال اخیر به دست آورده بود رفته‌رفته نابود شد و هیچ پاسخ و پاسخگویی برای آن از زبان کسی شنیده نشد.

شهرتی که نصیب هیئت فوتبال قم شده به نیکی نیست بلکه همه آن را به عنوان یک هیئت بدون تحرک می‌دانند که هیچ عملکرد مفیدی در سال‌های اخیر از آن حاصل نشده است.

سرآغاز ناکامی‌های فوتبال قم از صبا است، در فصلی که بدون توجه به سرنوشت یک تیم لیگ برتری، آن را به نابودی کشاندند که البته این تمام ماجرا نبود بلکه متولی فوتبال قم زمانی آرام گرفت که تیم به لیگ دسته دو‌ رفت.

در همین هنگام اتفاقات برنامه نود رخ ‌داد که در آن به حضور بازیکنان پولی در تیم و هزار حواشی دیگر پرداخته شد اما بدون پیگیری رها شد و سرانجامی هم در برنداشت.

ریشه‌دارترین تیم لیگ برتر کشور، نماینده قم در فوتسال بود که 18 سال با نام‌های ارم کیش،کیش ایر، صبا و غیره حضور در لیگ برتر حضور داشت اما زمانی که تیم به هیئت فوتبال واگذار شد به علت سوء مدیریت این مجموعه این تیم سقوط کرد و راهی لیگ یک شد.

تیم فوتبال امید صبا به لیگ دسته اول سقوط کرد

با سقوط بزرگ‌سالان صبا تنها یک امید در دل فوتبالیست‌های نوپای قمی وجود داشت آن‌هم حضور در تیم‌های پایه بود که آن تیم هم در فصل گذشته تیم فوتبال امید صبا با عملکرد ضعیفی راهی لیگ یک شد که البته همچنان بقای تیم در هاله‌ای از ابهام است.

جوانان صبا نقطه عطف فوتبال قم بودند و دقیقاً زمانی که هرروز یک اتفاق تلخ برای فوتبال قم رخ می‌داد آن‌ها قهرمان لیگ یک شدند و جشن صعود به لیگ برتر را گرفتند اما پس از آن شرایط به حالت اولیه بازگشت، و مسئولانی که در عکس‌های یادگاری ظاهر می‌شدند از کنار سرنوشت جوانان صبا بی‌تفاوت عبور کردند و در آستانه یک هفته به آغاز مسابقات همچنان وضعیت مناسبی ندارند.

در هفته سوم لیگ فوتسال بانوان بازیکنان دو تیم در قم با یکدیگر درگیر شد و همین منجر شد که یکی از آن‌ها راهی بیمارستان شود.

اینکه ماجرا چه بوده و چه شده جای بررسی دقیق‌تری دارد اما در زمان بروز حادثه مسئولان برگزاری کجا بودند که وضعیت این بازیکنان وخیم شود همچنان بی‌پاسخ است، ضمن اینکه پس از بروز حادثه مسئولان هیئت فوتبال حاضر به پاسخ‌گویی دقیق نبودند.

این‌ها همه اهم مواردی بود که در دو سال اخیر فوتبال قم شاهد آن بوده است که البته باید از شائبه تبانی در لیگ قم، وضعیت مدارس فوتبال، انصراف یکباره نماینده لیگ دو فوتبال قم و غیره عبور کرد تا ابعاد نامناسب این هیئت پر حاشیه بیش از این باز نشود.

پیشکسوت فوتبال قم درباره برخی مسائل  اظهار داشت: سالیانی است که فوتبال قم را خارج از گود تماشا می‌کنم و نکته‌ای که به آن اعتقاد دارم اینکه مسئولان فعلی فوتبال قم تخصص لازم را ندارند.

هادی ثانی که یک قهرمانی کشور را در کارنامه خود دارد، بیان کرد: در مقایسه با دهه‌های گذشته بسیار ضعیف شده‌ایم و دلیل آن نداشتن برنامه راهبردی در فوتبال است.

دروازه‌بان سابق تیم هلال‌احمر قم، گفت: برای رسیدن به یک فوتبالی پویا ابتدا باید اهداف مشخص داشته باشیم که واضح است هیئت فوتبال این برنامه را نداشته و ندارد و اگر موفقیتی هم بوده اتفاقی به‌دست‌آمده است.

با بررسی صحبت‌های پیشکسوتان و آمارهای واقعی می‌توان پی برد که پرجمعیت‌ترین و پرطرفدارترین رشته ورزشی جهان حداقل در قم در حالتی خنثی به سر می‌برد.

دیگر نابودی کافی است، با اتفاقات و عملکرد ضعیف دیگر زمان آن رسیده که کریم بهرامی از سمت خود کنار رفته تا شاید وضعیت این رشته بهبود یابد.

البته به نظر می‌رسد مدیرکل ورزش قم و رئیس فدراسیون فوتبال از عملکرد این هیئت بی‌خبر بوده و یا ذهن آگاه خود را به جای دیگری مشغول کرده‌اند که هیچ اعتراضی نمی‌کنند.

انتهای پیام/ت

سرآغاز ناکامی‌های فوتبال قم از صبا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار