نخستین نمایشگاه گیاهان دارویی در کاشمر افتتاح شد

با همت جهاد دانشگاهی کاشمر تخصصی‌ترین نمایشگاه گیاهان دارویی منطقه شرق کشور در کاشمر گشایش یافت.

نخستین نمایشگاه گیاهان دارویی در کاشمر افتتاح شد جلال قدوسی مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر در حاشیه افتتاح نمایشگاه گیاهان دارویی منطقه شرق کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت : در این نمایشگاه سعی شده تمامی زمینه‌های مختلف گیاهان دارویی در معرض دید عموم قرار گیرد و تاکنون چنین نمایشگاه تخصصی با این وسعت در منطقه شرق کشور برگزار نشده  و در نوع خود بی نظیر است.

قدوسی افزود :یکی از موضوعات روز کشت بافت، احیاء گیاهان در عرصه و روش‌های صحیح بهره‌برداری است و تمامی این مراحل در نمایشگاه آموزش داده می‌شود.

مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر از رونمایی هفت برند در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: چهار برند درباره مشاغل خانگی خواهد بود که عطرسازی، روغن گیری، پرورش زالو، میوه و سبزی خشک، ادویه‌ها و گلخانه‌های کوچک  در منازل از آن جمله است.

وی با بیان اینکه سعی است که در این نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان رشته گیاهان دارویی به منصه ظهور برسد و از سویی مردم را با این توانایی‌ها آشنا کنیم، افزود: خط تولید دمنوش‌های مختلف توسط دانشجویان جهاد دانشگاهی کاشمر طراحی و راه اندازی شده است .

قدوسی عنوان کرد: تاکنون جهاد دانشگاهی کاشمر اقدام به کشت چندین گیاه مختلف از جمله گل محمدی، اویشن، اسطوخودوس، به لیمو کرده است.

وی در ادامه گفت : این نمایشگاه حدود ۲۲ غرفه فعال دارد و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی، تجاری سازی، برندینگ و بازاریابی، عطر سازی، استخراج روغن‌های گیاهی و کاربرد‌های آن، کشت و پرورش گیاهان دارویی، شناخت و بهره برداری گیاهان دارویی، حفاظت و ترویج گیاهان دارویی، ادویه جات و چاشنی‌های گیاهی، دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی دارویی، احداث و مشاوره گلخانه، کارگاه آموزشی و مشاوره، شناخت گیاهان دارویی، پرورش زالو و تراریوم، بن سای و گیاهان آبزی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه هستند.

گفتنی است این نمایشگاه از ۲۸ مردادماه به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار دارد.
 
انتهای پیام // و.ت

آغاز به کار نمایشگاه گیاهان دارویی منطقه شرق کشور در کاشمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار