نظارت ۶۱ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در استان کردستان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از نظارت ۶۱ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی دراین استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان  گفت: در راستای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی عید سعید قربان و همچنین تامین بهداشت عمومی و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی  تعداد ۶۱ اکیپ شامل ۲۴ اکیپ ثابت و ۳۷ اکیپ سیار در استان کردستان کار نظارت بردام‌ها را انجام می‌دهند.
وی افزود: این اکیپ شامل ۳۳ نفر دکتر دامپزشک، ۴۴ نفر کارشناس و بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ نفر ناظر شرعی است که امر بازرسی و نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی را بر عهده خواهند داشت.
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از مردم استان کردستان خواست در صورت تصمیم برای ذبح دام قربانی، برای محافظت از سلامتی شهروندان و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بخصوص تب کریمه قبل از ذبح دام، آن را توسط اکیپ‌های این شبکه مورد معاینه قرار دهند.
وی ادامه داد: کشتارگاه صنعتی دام نیز در مدت زمان تعیین‌شده کار ذبح دام‌های قربانی و حمل لاشه دام را به صورت رایگان برای مردم انجام می‌دهد.
وی در پایان از شهروندان کردستانی خواست در این ایام با استفاده از شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و شماره تلفن ثابت شبکه دامپزشکی در شهرستان‌های مختلف استان با کارشناسان این شبکه تماس بگیرند.
انتهای پیام/م

ذبح ومعاینه رایگان دام‌های قربانی توسط اکیپ دامپزشکی استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.