معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:

خدمه خارجی در شناورهای صیادی با دقت رصد شوند/ لزوم جایگزینی خدمه ایرانی به جای خارجی در آب های داخلی

اکرمی بر پایش خدمه خارجی شناورهای صیادی در آب های ایران تاکید کرد و گفت: خدمه خارجی در شناورهای صیادی در آب های کشور باید دارای پرونده اشتغال باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در نشست کارگروه اتباع خارجی استان، ضمن اعلام این مطلب گفت: طبق گزارشات بخشی از خدمه شناورهای صیادی در آب های سرزمینی را اتباع خارجی تشکیل داده اند که باید به کارگیری خدمه خارجی در شناورهای صیادی با دقت رصد شود.

وی بر جایگزینی خدمه ایرانی به جای خارجی در شناورهای صیادی آب های داخلی تاکید و بیان کرد: سه دستگاه متولی امر یعنی شیلات، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره کل اتباع خارجی باید پایش دقیقی بر بکارگیری از خدمه خارجی در شناورهای صیادی آب های کشور داشته باشند.

اکرمی تصریح کرد: هر شناوری که در آب های ایران اقدام به صید آبزیان دارد باید از خدمه و کادر فنی ایرانی استفاده کند و سه دستگاه متولی نیز برای جایگزینی خدمه خارجی غیر قانونی با ایرانی ها در شناورهای صیادی برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که خدمه خارجی غیر قانونی در آب های کشور بر روی شناورهای صیادی فعالیت کند، باید نظارت در این بخش را به حداکثر رساند و با متخلفان برخورد کرد.

اکرمی از حمایت سازمان ملل به منظور احداث دو مدرسه برای اتباع خارجی در هرمزگان خبر داد و افزود: باید درصد مشارکت سازمان ملل در ساخت این مدارس مشخص شود، با مشخص سازی میزان مشارکت می توان این کمک را صرف تکمیل فضای آموزی برای دانش آموزان اتباع خارجی کرد و از نیمه کاره مانده پروژه های دیگر جلوگیری کرد.

شناورهای متخلف صید فانوس ماهیان به دادگاه معرفی می شوند

شاپور کاکولکی ظهر سه شنبه در جمع صیادان ومسئولان شهرستان جاسک گفت: درطول ۹ ماه انتصاب در معاونت صید شیلات ایران، ۳.۵ ماه در ماموریت بودم که ۸ بار به استان هرمزگان سفر کرده ام که در این سفرها سه جلسه در خصوص فانوس ماهیان برگزارشده است.

کاکولکی بیان داشت: در سال ۹۶ دستگاه ردیابی بر روی شناورها نصب شد، این شناورها از طریق ماهواره ای تحت نظر هستند که در این مدت اگر یک شناور حتی یک مایل هم از محدوده صید خود خارج می شد و تخلف می‌کرد آن شناور را به دادگاه معرفی می کردیم.

معاونت صید سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در این زمینه هزینه تخلف را بالا برده ایم و با متخلفان هیچ تعارفی نداریم و شناورهای صید فانوس ماهیان باید طبق چارچوب قانون فعالیت کنند.

کاکولکی با بیان اینکه نظارت برکار آنها باید بیشتر شودبیان کرد: البته یک نفر ناظر یا از طرف اتحادیه صیادی یا به نحوی بر روی تمام شناورهای فانوس باید باشد وحقوق آن را هم باید خود شناورها تامین کند که این کارها می تواند برای فعالیتهای این شناورها را بهتر باشد.

معاونت صید سازمان شیلات ایران تصریح کرد: طبق پیشنهاد امام جمعه شهرستان جاسک برای تشکیل کمیته ای برای بررسی و کنترل صیادی فانوس ماهیان، مقرر شد تا کمیته ایی متشکل از نماینده امام جمعه نماینده اتحادیه صیادان و فرمانداری و شیلات تشکیل شود.

کاکولکی گفت :تخلیه بار شناورهای فانوس باید در بندر جاسک از این به بعد صورت پذیرد که خوراک کارخانجات پودر ماهی راهم فراهم کند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد دارم سالیانه مبلغی بین سه تا پنج میلیون تومان از این شناورهای فانوس که فانوس ماهیان را صید می‌کنند برای توسعه ذخایر شهرستان به ایجاد زیستگاه های مصنوعی شهرستان پرداخت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.