رئیس کل دادگستری یزد:

زمین و منزل می‌تواند به جای سکه در مهریه تعیین گردد

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: وجه نقد، زمین، منزل مسکونی و می‌تواند به جای سکه در مهریه تعیین گردد که با افزایش ناگهانی قیمت، مشکلات این چنینی را برای خانواده‌ها و دستگاه قضایی به بار نیاورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه ستاد دیه استان یزد، اظهار داشت: باید با یک کار فرهنگی و پیشگیرانه از روند افزایشی پرونده‌های خانواده جلوگیری کرد.

وی به رسم جا افتاده در سنوات اخیر و قرار دادن سکه به عنوان مهریه آن هم با تعداد بالا اشاره کرد و افزود: باید افراد ذینفود، متولیان فرهنگی و رسانه‌ها نسبت به اصلاح این رویه با فرهنگ سازی صحیح اقدام نمایند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: وجه نقد، زمین، منزل مسکونی و... می‌تواند به جای سکه در مهریه تعیین گردد که با افزایش ناگهانی قیمت، مشکلات این چنینی را برای خانواده‌ها و دستگاه قضایی به بار نیاورد.

رئیس کل دادگستری استان یزد از نشست قضایی دادگستری و اتخاذ راهبردی قانونی در کاهش پرونده‌های اعسار، خبر داد و گفت: البته این تصمیم عطف به ما سبق نمی‌شود، اما مقرر شد در احکام جدید مطالبه مهریه، ارزش ریالی آن به روز مشخص و در آراء در دادگاه‌ها این اختیار به واحد‌های اجرای احکام داده شود که به تناسب افزایش احتمالی و قابل توجه قیمت سکه به همان نسبت به فاصله زمانی پرداخت اضافه شود تا با تغییر ناگهانی نرخ سکه، شاهد افزایش پرونده‌های اعسار و مطالبه مهریه نباشیم.

وی از خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماع یاد کرد و گفت: باید متولیان فرهنگی و آموزشی کشور، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های ضروری پیش از ازدواج را در مقاطع مختلف و متناسب با شرایط سنی در دستور کار خود قرار دهند تا ازدواج‌های اصولی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی شکل گیرد.

این مقام قضایی، مهریه را حق زوجه در زندگی مشترک دانست و بیان داشت: البته باید مهریه به گونه‌ای تعیین گردد که زوج توان پرداخت آن را داشته باشد.

حبیبی خاطرنشان کرد: بدون تردید مهریه به تنهایی تضمین تداوم زندگی مشترک نیست و آنچه باعث شکل گیری یک زندگی مشترک شیرین، با دوام و متعالی می‌گردد، معیار‌های اخلاقی، فرهنگی و دینی درست و فرا گرفتن آموزش‌ها و مهارت‌های ارتباطی زوجیت است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار