رژیم حقوقی دریای خزر روی میز «۳۶۰ درجه»

دومین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای رژیم حقوقی دریای خزر، سهم ایران از منطقه و حواشی پیرامون آن می‌پردازد.

رژیم حقوقی دریای خزر روی میز «۳۶۰ درجه»به‌ گزارش خبرگزاری حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌های گذشته بعد از حضور رئیس جمهور ایران در قزاقستان و مذاکره بر سر رژیم حقوقی دریای خزر، بحث‌ها در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفت.

برخی دولت را متهم کردند که از سهم ۵۰ درصدی‌اش در گذشته عدول کرده است. علاوه بر این، سلبریتی‌های فضای مجازی نیز بیشتر از همیشه نگران رژیم حقوقی دریای خزر بودند. اما به راستی اصل ماجرا چیست؟

همزمان با سفر رئیس جمهور به قزاقستان برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های ساحلی دریای خزر، در فضای مجازی موجی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش سهم ایران از دریای خزر به راه افتاد. تصور کاربران بر این بود که قرار است تکلیف تقسیم‌بندی دریای خزر میان پنج کشور حوزه خزر در این اجلاس مشخص شود. البته با وجود آنکه دستگاه دیپلماسی تاکید کرده است که موضوع تقسیم بندی خزر فعلا مطرح نیست، موج ایجادشده پس از اتمام اجلاس همچنان باقی است و گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» ضمن بررسی این موضوع، به ارائه تاریخچه‌ای از این مساله پرداخته و با تمام شبهات و شایعات پاسخ می‌دهد.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستند‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است.

«۳۶۰ درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.


انتهای پیام/

360 درجه و بررسی سهم ایران از خزر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار