برگزاری دعای پرفیض عرفه در حرم مطهر رضوی+ تصاویر

در روز عرفه و روز دعا و نیایش با پروردگار دعای پرفیض عرفه با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ این مراسم با حضور صد‌ها هزار زائر و مجاور در صحن‎ها و رواق‎های حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شده است.

برگزاری دعای پرفیض عرفه در حرم مطهر رضوی
این مراسم از ساعت ۱۵:۳۰ با با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی آغاز شد و در ادامه محمود کریمی به قرائت دعای عرفه پرداخت.

برگزاری دعای پرفیض عرفه در حرم مطهر رضوی
حجت الاسلام مومنی درابتدای  این مراسم با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) برای همه ما از پدر و مادر دلسوزتر هستند، گفت: اگر امروز در حرم امام رضا (ع) دستمان را بالا بردیم و در محضر خدا دعا کردیم یقینا خدای متعال دستمان را خالی بر نمی‏‌گرداند.


وی با اشاره به اینکه دعای عرفه دل و جان آدمی را به معبود نزدیک می‎کند، افزود: فرصت دعا و مسئلت از خداوند یکی از امتیاز‌های مهم روز عرفه به‏‌شمار می‌‏رود که بسیار مورد تأکید ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین قرار گرفته است.

برگزاری دعای پرفیض عرفه در حرم مطهر رضوی
این استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به اینکه دعا سلاح مومن است و اهل بیت (ع) الگوی انسان در دعا به پیشگاه خداوند هستند، گفت: در دعا کردن باید ادب را رعایت کرد، ادب در دعا یعنی بدانیم در مقابل خدای منان سخن می‏‌گوییم، خدایی که عزت و ذلت دست اوست و هرگز نباید از درگاهش نا امید شد.

برگزاری دعای پرفیض عرفه در حرم مطهر رضوی
حجت الاسلام مومنی  افزود: گاهی دعا می‏‌کنیم، اما دعای‏مان مستجاب نمی‏‌شود. روایت داریم اگر خدا بخواهد دعای بنده‌‏ای را اجابت نکند به او اجازه دعا کردن نمی‌‏دهد. اینکه اجازه دعا کردن به ما می‏‌دهند کاشف از اجابت است، منتهی نحوه اجابت را باید به خدا تفویض کرد و آن طور که خدا می‏‌خواهد. چون ما فقط جلوی پایمان را می‏‌بینم و از عاقبت دعایمان آگاه نیستیم.

انتهای پیام//ا.س

برگزاری دعای عرفه در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.