بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ - اندونزی

آشنایی با تیم ملی فوتبال امید کره جنوبی؛ ستاره های اروپا در مقابل یوزها

تیم ملی فوتبال امید کره جنوبی باید در مرحله حذفی بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به مصاف یاران هیونگ مین در کره جنوبی برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال امید ایران با هدایت زلاتکو کرانچار باید در مرحله یک هشتم نهایی حذفی رقابت های بازی های آسیایی جاکارتا 2018 به مصاف تیم کره جنوبی برود.

یوزهای جوان در نخستین بازی مقابل عربستان به تساوی صفر بر صفر رسیدند، سپس در دیدار با کره شمالی به برد 3 - 0 شیرین دست پیدا کردند و در آخرین گام برای فرار از رویارویی با میانمار 2 بر صفر متحمل باخت شدند اما با توجه به شکست 3 بر صفر عربستان مقابل کره شمالی، شاگردان کرانچار در صدر جدول گروه F قرار گرفتند و باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کره جنوبی بروند.

کره جنوبی هم در گروه E با تیم های مالزی، بحرین و قرقیزستان همگروه بود و 2 برد مقابل قرمزپوشان ( بحرین و قرقیزستان ) 6 امتیازی شد و با شکست در بازی رو در رو با مالزی در رده دوم قرار گرفت. هدایت این تیم برعهده کیم هاک بوم 58 ساله است. این مربی سابقه هدایت تیم های گانکون، سئونگنام و ... دارد و در سال 2018 هدایت تیم زیر 23 ساله های کره را برعهده گرفت.

این تیم در تاریخ بازی های آسیایی، صاحب یک مدال طلا در بازی های اینچئون 2014 است و 2 مدال برنز در بازی های 2002  و 2010 بدست آورده است.

در بازی های المپیک هم چشم بادامی ها ( لقب تیم ملی کره جنوبی ) عملکرد خوبی داشتند و در 8 دوره حضورشان، مقام سوم سال 2012  و 2 بار حضور در مرحله حذفی را تجربه کردند.

شاگردان کیم هاک بوم در 13 بازی گذشته دوستانی و رسمی تنها متحمل 3 شکست شدند که یکی از آنها، باخت مقابل مالزی در مرحله گروهی بازی های آسیایی جاکارتا 2018 است.

از ستاره های کره جنوبی می توان به سون هیونگ مین (ستاره تیم ملی بزرگسالان و باشگاه تاتنهام انگلیس) جو هیون وو(دروازه بان اصلی کره در جام جهانی 2018 روسیه) هوانگ هی چان( ستاره تیم ردبول سالزبورگ اتریش) هوانگ اوی جو( بازیکن 25 ساله با 11 بازی ملی) و لی سئونگ وو( مهاجم تیم هلاس ورونا ایتالیا) برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در دور قبلی بازی های آسیایی به اندونزی آمده است.

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی زیر 23 سال کره جنوبی ، لی دونگ کوک است. فوتبالیست 39 ساله ای که در زمان حضورش در تیم امید، 28 بازی انجام داد و موفق به زدن 20 گل شد. همچنین لی کی هیونگ و کیم دو هیون با انجام 40 بازی در راس بیشترین بازی ملی در تیم امید ها هستند.

دیدار تیم های امید ایران و کره جنوبی در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی بازی های آسیایی جاکارتا 2018، پنج شنبه هفته جاری در مالزی برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

تیم ملی فوتبال امید ایران ۰ - ۲ میانمار / فرار ناموفق از رویارویی با کره جنوبی

تقابل احتمالی تیم ملی امید با ستاره تاتنهام یا مربی انگلیسی

استیلی: دوست داشتیم مسیر ما برای حضور در نیمه نهایی آسانتر باشد


انتهای پیام/

آشنایی با تیم ملی امید کره جنوبی، حریف بعدی شاگردان کرانچار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار